HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En öppen diskussionsdel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/11 :  06:35:00  Show Profile Send JM a Private Message
Jag kan inte riktigt förstå varför man skulle vara emot en öppen diskussionsdel ? Vill man inte tjabba om ngt annat än hifi så är det ju bara att låta bli att gå in i den avdelningen ! Vad är problemet ?

Om det fanns en avdelning där man bara avhandlade stora slutsteg över 100kkr, då kanske inte jag skulle vara så intresserad av den delen. Men jag skulle ju inte ha ngt emot att den fanns ! Varför skulle jag ha ngt emot det ?

Ett forum består av sina medlemmar ! Om jag skulle vara "ägare" till ett forum, då skulle jag vara väldigt noga med att försöka tillgodose så mångas behov och önskningar som möjligt. Inom rimliga gränser naturligtvis ! Jag tycker att en öppen del av forumet vore mycket rimligt !



Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/03/11 :  08:13:23  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Ansluter mig till dem som tycker att idén med en del av HiFiForum öppen även för icke HiFi-relaterade ämnen är bra. Mina argument behöver jag inte räkna upp, de har redan förtjänstfullt framförts av andra.

Beslut i frågan måste få avgöras av forumets ägare, vi medlemmar kan enbart ha önskemål. Det är ju ägaren med medhjälpare som får det extra arbetet med att administrera ytterligare forum.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/03/11 :  08:32:29  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" Om jag skulle vara "ägare" till ett forum, då skulle jag vara väldigt noga med att försöka tillgodose så mångas behov och önskningar som möjligt. "

Varför då ..

Epkpeng och Pac äger forumet och är intresserade av hifi, så varför skulle de vilja "försöka tillgodose så mångas behov och önskningar som möjligt" För att få fler medlemmar För att få medlemmarna att stanna

Behöver vi fler medlemmar...
Nä, satsa på Hifi och inget annat. Allt annat kan avhandlas på andra forum.

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2004/03/11 08:33:01
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/03/11 :  09:41:14  Show Profile Send Bubben a Private Message
Sanoj>> Amen...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:25:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För min del kommer jag knappast att besöka en fri diskussionsavdelning. Jag har inte tid.
Jag kollar om det finns något intressant på DIY, sedan om det finns någon intressant grupp
på HiFi. Sedan är jag klar för att lyssna på musik och kanske läsa en bok eller nåt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:26:37  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag tycker också att en "frisnack" del i forumet skulle kunna vara bra. Precis som någon tidigare skrev, så kan det vara kul att få diskutera annat än hifi med samma personer som man diskuterar hifi med. Dessutom lär vi kanske få en tydligare bild av vilka vi är och på så sätt kanske lära känna varandra lite bättre. Detta skulle i sin tur, eventuellt, leda till att vi får större förståelse och respekt för varandras åsikter, eller tvärt om, vad vet jag. Jag upplever det dock som att jag, på ett annat forum som startade en sådan avdelning, fått lättare att kommunicera med andra medlemmar som deltagit i "frisnacket". I denna avdelning har allt från dagispersonal till George Bush debatterats och diskuterats.

Så epkpeng och pac om ni vill? starta gärna en avdelning för allt från lokaldiskussioner till världspolitik.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/11 :  18:08:37  Show Profile Send JM a Private Message
Sanoj ! Så du ser alltså ingen som helst vits med att man som ägare av ett forum vill se till att så många som möjligt bli "tillfredställda" ? Märklig inställning måste jag säga !

Om jag ägde ett forum, och kom fram till att 75 % av medlemmarna ville ha en viss avdelning. Då skulle jag skapa en sådan avdelning på rotmos ! Men det kanske är jag som är konstig ? Jag kanske är korkad som vill att så många som möjligt blir nöjda och glada ?

Du frågar varför ? Jag säger bara varför inte ?

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/03/11 :  19:58:16  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Många vettiga argument för ett allmänt forum så jag upprepar inget utan håller bara med.

Däremot som många sagt så är det ju också ett stort ansvar för moderatorerna att moderera en avdelning där diskussionerna är höga så det skulle förmodligen bli en hel del jobb med det. Frågan är om det finns folk som orkar engagera sig i att hålla ordning där. Det är vad jag tror gör att det kanske finns en viss skeptisism mot att införa det. Vi får väl se....

// Daniel

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/03/12 :  07:19:23  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Sanoj ! Så du ser alltså ingen som helst vits med att man som ägare av ett forum vill se till att så många som möjligt bli "tillfredställda" ? Märklig inställning måste jag säga !


Ägarna av forumet skapade det för att vi skulle kunna tjata och dela erfarenheter av vår hobby..Hifi, inget annat.
Kringsnack får ske på annan lämplig plats enligt mig.

Btw, så många som möjligt blir faktiskt tillfredställda.....vi får snacka hifi !

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

magnan
Member

55 Posts

Posted - 2004/03/12 :  08:35:46  Show Profile Send magnan a Private Message
det går ju att PM:a om vad man vill...ett alternativ kanske...

bara det låter bra!...eller bara det låter!?

Edited by - magnan on 2004/03/12 08:36:58
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/12 :  23:49:11  Show Profile Send JM a Private Message
Sanoj ! En snabb fråga bara. Om du som "ägare" av ett forum visste att 75 % av alla medlemmar ville ha en viss avdelning, men du gillade inte den "avdelningen" själv av ngn anledning. Skulle du då inte skapa den avdelningen ? Skulle du du köra på i "din linje" eller skulle du svara upp mot medlemmarnas önskemål ?

En väldigt enkel fråga !

Ja eller nej ?

Jag skulle kanske tycka det vore jättekul om jag kunde snacka med just dig om exvis Akvariefiskar,sportfiske,lerduveskytte, eller kanske rentav om hur man ställer in framvagnen på en SAAB-9-5 ? Vem vet ?

Jag ser bara möjligheter ! Det är min filosofi !

Jag ser ännu fler möjligheter med en "övriga diskussioner"-avdelning !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/03/13 :  00:02:32  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Svar...Nej.

Om du vill snacka akvariefiskar är du hemskt välkommen att maila eller PM:a (akvariefiskar är dock inte mitt gebit)

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/13 :  00:08:17  Show Profile Send JM a Private Message
OK ! Då får jag väl prata akvariefiskar och framvagnar med mig själv då !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !

Edited by - JM on 2004/03/13 00:12:46
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/13 :  00:30:57  Show Profile Send JM a Private Message
Här försöker man att var trevlig ! Vad ? Svar...Nej ? vad menas ? Vad menar du med "Svar...Nej" ?

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/03/13 :  00:39:05  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Visst vore det trevligt med en sådan avdelning... Om inte annat så kanske man skulle kunna testa?

Sanoj: Varför så negativ? Som vissa skrev, man ska se möjligheter,, det är ju fortfarande upp till den fria viljan att gå in på en sådan avdelning överhuvudtaget.

Men ägarna får ju bestämma antar jag, men så länge det inte skadar någon kunde man kanske ge det en chans?

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/13 :  00:49:26  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Gör denna tråd till "sticky" så är väl saken klar !
Om det inte "passar" så ta bort den.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/13 :  01:02:14  Show Profile Send JM a Private Message
Nej ? Vad är det ? Ett nej är ju ett väldigt tråkigt ord ! Säg JA istället ! Allt (livet) blir mycket roligare då !

Mvh/Janne

Jag säger JA ! Inte nej ! Utan JA !


Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/03/13 :  01:09:00  Show Profile Send henricsson a Private Message
gardd:
Var lite påverkad av eldvatten den natten.
Sorry för det måste jag säga.


Återkommer när jag läst allt som skrivits i tråden.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/03/14 :  00:35:24  Show Profile Send henricsson a Private Message
Nu har jag gjort det varför svarar ingen moderator på mitt tips?

EDIT
Ägare menar jag då.. PAC/Epkpeng.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2004/03/14 00:36:25
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000