HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Passande sub till B&W Nautilus 805?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/03/12 :  23:52:31  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag är i valet och kvalet att byta ut mina Nautilus 805 mot ett par 803 eller 804. Det som hejdar mig i dagsläget är om jag istället kan finna en sub som tillsammans med mina 805or fyller ut de lägre frekvenserna på ett bra sätt. Vilka subbar bör jag testa hemma? Rel? B&W? Några mer?

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2004/03/14 :  00:22:47  Show Profile Send Terratec a Private Message
Jag har en Audiovector C-sub (7000-8000kr någonsting vill jag minnas) till mina 805:or. Tycker att det fugerar riktigt skapligt. Enl. specen så går den inte så jättedjupt i basen - 27-28 Hz någonting men det är fullt tillräckligt enl min mening. Det tar lite tid att hitta den optimala placeringen och sedan måste man göra diverse inställningar på "subban" innan det låter optimalt. ja, ett tips i alla fall att lägga till din lyssningslista.
I övrigt har jag faktiskt inga andra erfarenheter av subbar till just 805 Nautilus men B&Ws
egna borde väl vara bra - eller...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/14 :  11:24:37  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Velodyne:s nya serie lär ju inte var dålig, dock rätt dyr tyvärr

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2004/03/14 :  11:30:46  Show Profile Send Snutten a Private Message
Sitter i samma läge men mina stativare är ett par Revel M20. Lyssnade på linkans Totem Hawk som är golvare, de går mycket djupare i basen på så sätt att de spelar riktig bas och inte bara "muller" som mina stativare ger i det djupare registret. Funderat på sub men det finns ju hundratals. Revels egen sub B15 kostar 39000 så den är ju lite för dyr .
Tillägg: lite av "mullret" beror nog på mitt rum oxå, har betongväggar i hela rummet inklusive golv och tak så det blir inte bättre av det minst sagt .

Edited by - Snutten on 2004/03/14 11:32:00
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/03/14 :  12:01:38  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Kan bara säga att ASW 800 låter fantastiskt. Men den kostar ju dessvärre lite burritos... Men jäklar vilken bas man kan få. Lyssnade på den sist igår i hemma miljö. Smaskens!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000