HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Slutsteg i "datorhögtalare"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/03/10 :  11:32:13  Show Profile Send dumbo a Private Message
Är det någon här som testat att använda förstärkare/slutsteg från "datorhögtalare" för att driva ett par lite mer "vettiga" högtalare.

Funderar på att slänga ihop nån enklare högtalare med ett billigt bredbandselement eller kanske någon enklare med två element i sluten låda att ha på jobbet. Börjar tröttna rejält på de jag har nu, med frekvensomfång på 400-2000Hz (eller nåt) och plastlådor som ger en massa egenljud redan vid väldigt låga ljudnivåer.
Men jag måste ju ha något att driva dessa nya högtalare med.
Att dessa lite billigare "datorhögtalare" inte har slutsteg som är några effektmonster vet jag, men det är ju frågan om tämligen låga ljudnivåer, så det kanske räcker?
Kan de, trots allt, låta vettigt om man driver ett par bättre högtalare med dem?

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/03/10 :  13:27:19  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Nope, inte jag iaf... men rent spontant, räcker det inte med någon jätteenkel hemmabyggd stärkare med någon effekt-OP typ LM3775 eller liknande? Merjobbet är inte så stort...

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000