HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Porcupine tree
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/03/08 :  00:10:09  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag slår ytterligare ett slag för denna grupp. Laddade hem någon låt på nätet, och sprang och köpte senaste plattan, in absentia, direkt. Detta är banne mig något av det bästa som producerats under 2002. Man kan kalla det för rock, med progressiva inslag, mixat med metal och brittpop??? Vissa låtar har dessutom rena drum and base-inslag. Tempot och stämningen växlar vilt mellan soft och tungt/hårt. Mycket bra sångare,och omväxlande låtar. Hifi-faktorn på denna platta kan nog ligga någonstans kring övre medelklass. Bra ljud, snyggt producerat, men ingen 10-poängare.
Man misstänker att dessa killar har vuxit upp med kings x och rush, men gör en mer modern version av samma sak. Kort sagt, helt fantastiskt. Spring och köp nu.

edit: stavar som ett får.

No hay banda!!

Edited by - molsson on 2004/03/08 00:36:48

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2004/03/08 :  00:33:31  Show Profile Send Joe a Private Message
molson, de spelade i Göteborg förra året, tyärr hade jag ingen en möjlighet att se dem

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/03/08 :  00:37:12  Show Profile Send molsson a Private Message
Kommer dom hit igen, så måste jag se dem. In absentia kostar dessutom facila 99 spänn på ginza.

No hay banda!!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/03/08 :  01:07:58  Show Profile Send nin a Private Message
Ex:et var och såg dom och det var kanonbra! Mkt bra grupp.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2004/03/10 :  00:00:56  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hi guys!

Jag hajade till när jag besökte den lokala skivaffären i stan när han spelade deras musik.
Mycket hög klass!!
Kommer nu inte ihåg vilken skiva det var, men kan ha varit Coma Divine, en live album från -99.

/JJ
Go to Top of Page

nokia
Member

145 Posts

Posted - 2004/03/20 :  01:29:41  Show Profile Send nokia a Private Message
Skivan in absentia är ett mästerverk, skivan Lightbulb Sun är också bra.. Steven Wilson som producerat och sjunger på skivan, är en kung . Han har även producerat Opeth's senaste plattor..


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000