Author |
Topic |
|
Mullansson
Member
211 Posts |
Posted - 2004/03/07 : 20:40:25
|
Hallå
Jaha, då var det kabeldags igen då...
Jag tänkte beställa lite grejor från USA och funderar på att slänga med några meter Goertz MI2. Tyvärr har jag ju inte lyssnat på nått system med den kabeln, så jag tänkte höra vad ni andra som hört den tycker. (Den ska kopplas till ett par nybyggda HFLS-1:or)
mvh Mullansson |
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 08:56:38
|
Hade själv Goertz MI-1 Center Stage och visst var de mycket bättre än mina Biltema kablar. Bytte senare till Transparent Music Wave som visade sig vara bättre än Goertz. Har hört att många här i Finland är litet skeptiska till allt vad ´flatkabel´ är. Det finns mycket att välja på i USA så jag skulle akta mig för att göra något förhastat.
Martin |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7710 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 09:10:01
|
Mullansson
Gör det och sedan berättar du för mig för jag är själv väldigt sugen att testa dom.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Mullansson
Member
211 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 12:32:45
|
MartinN: Man kan ju fråga sig varför alla i Finland är skeptiska till flatkabel?? Jo, transparentkabeln är nog säkert ett bra val men sen får man lägga ungefär tredubbla priset mot vad jag tänkt ge för MI-2:an. Har du något speciellt att peka på där transparenten är bättre?
Micke Y: Jaså, du tycker att jag ska ta (den ev.) smällen. Men visst jag ska bara köpa typ 10 ft kabel så det känns ju inte helt ödesdigert om den inte skulle funka till 100%. |
Edited by - Mullansson on 2004/03/08 12:43:53 |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 12:37:39
|
Martin H och Martin N är nog inte samma person... |
Konsult hos Consulterna |
|
|
Mullansson
Member
211 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 12:43:41
|
Nä, det har du nog rätt i. Fixat |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 14:06:20
|
Vad jag själv har hört om flatkablar är att det tycks att de är för analytiska, endel tycker t.om. att de kan verka för vassa om man har ett sådant system.
Angående Transparent så hade den en stabilare och lugnare ljudbild, källorna satt bättre fast. Karaktären på T MW är litet varmare men visst kan den spela skärpa om inspel- ningen är sådan. Är inte helt nöjd med den och jämförde med Goertz Ag-2 - ljudbilden blev märkbart större och kallare, men inte lika precis. Vet egentligen inte själv vilken kabel jag skulle vilja ha. Det är svårt.
Martin |
|
|
|
Topic |
|