HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MODERATORER ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/06 :  21:50:26  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag vill slå ett slag för alla som försöker hålla detta ypperliga forum igång.(det är ju faktisk enastående eller hur ?)
Ja och jo det krävs ju faktiskt någon som sköter om detta forum som vi alla skriver i.
Bu eller bä i vilket fall som helst så SER dom faktiskt oss, det har jag fått insikt om. (tro mej)
Jag tycker att vi tar och tänker efter lite INNAN vi skriver våra svar på en tråd, det behövs faktiskt med tanke på de senaste veckornas "tumult"
Jag vill inte vara någon "gud" över hur vi beter oss här på forumet, men jag tror nog att gemene man kan hålla med om att det gått lite "över styr"
Tillsammans tycker jag vi kan bespara ansvariga till att vidta åtgärder som igentligen inte behövs.
Alla som INTE håller med om detta, svara ej på denna tråd !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/03/06 23:39:30

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/06 :  22:30:22  Show Profile Send Texianen a Private Message
Håller med, vi är väl alla vuxna människor här? Då borde vi ju kunna hålla oss till givna regler och visa lite respekt och ödmjukhet inför alla som faktiskt postar och modererar här?

Tack för ett bra forum.

MvH Texas
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/03/06 :  23:08:33  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu har inte jag läst nästan någonting veckan som varit pga sjukdom så jag vet inte vad det har varit för "tumult", finns det någon som kan upplysa mig.
Men jag minns sist när det var riktigt "tumult", då vi fick nya ansvariga i Pac och Ekpeng. Och jag tyckter att detta forum har blivit bättre på alla plan efter att de tog över. Så jag hoppas att de inte tänker lämna skutan.
Och sen håller jag med i de tidigare inläggen helt och hållet.
Respektera andras åsikter och var ödmjuk framför allt.
>>>>>>>Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad<<<<<<<
Mvh fbk

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/07 :  01:03:50  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Värmande ord.

Tack.
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/03/07 :  01:19:13  Show Profile Send pesa a Private Message
Kan bara instämma med er alla och tacka för de goa' inläggen.

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/03/07 :  01:21:25  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Tack!

Ett lysande exempel på att vi lägger en del tid på detta är att ni ser 3 inlägg på rad från kl 01:00 till 01:30.

Återigen, tack!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2004/03/07 :  01:46:56  Show Profile Send Anton a Private Message
Några reflektioner på det som förekommit under senaset tiden:
Först och främst, det är ett fåtal av alla medlemmar som faktiskt deltagit i de infekterade "debatterna". Trots det har ett fåtal lyckats försätta hela forumet i en dålig stämning.

Sedan tycker jag att förloppet lite lätt generaliserat kan beskrivas så här:

-En, oftast relativt ny, medlem, startar ett topic om ett potentiellt "hett" ämne (t. ex kablar, LTS, näthandel etc.).
-Detta ämne har oftast stötts och blötts i många tidigare trådar (vilket ett användande av den eminenta sökfunktionen skulle kunna ge svar på i förväg).
-Dessa tidigare trådar om dessa "heta" ämnen har slutat på mer eller mindre liknande sätt; debatten spårar ur, sakfrågan kommer i skymundan, personangreppen börjar hagla, nivån på inläggen närmar sig sandlådan, moderator griper in, moderators ingripande ifrågasätts, tråden fortsätter att spåra ur, tråd låses, några medlemmar får semester...

Detta mönster upprepas med jämna mellanrum, och är väl inget som någon tycker är trevligt.
Min förhoppning är att ett fåtal skall få sänka hela forumet, som ju till största del består av medlemmar som uppför sig väl.

Det vore olyckligt om turbulensen från hösten skulle återkomma, försök göra arbetet så lätt som möjligt för moderatorerna i stället för att jävlas.

Hifi är för de flesta en rolig och inspirerande hobby, vi är här för att diskutera om denna roliga och inspirerande hobby!

/A

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/03/07 :  02:25:42  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Flera av dem som blivit utestängda har haft detta som mål med sin vistelse här. Har bla. diskuterat runt ett kärt "hett" ämne på annan plats i cyberrymden. Tröttnade på den personen och ett par andra så jag ids ej gå in där mer då det till slut bar av i personpåhopp(från deras sida). Sedan har minst en av dem dykt upp här med det ena provocerande och debbaterande inlägget efter det andra. Det är tydligt att dessa personer mest vill skapa uppmärksamhet runt sig och kanske till slut bli utestängda så de kan svartmåla detta ställe ännu mer.

Det kännbaraste straffet de kan få är att de ej blir utestängda härifrån utan beläggs med total ignorans. Då kan de ropa på uppmärksamhet utan gensvar vilket ganska snart leder till att de tröttnar självmant.

Som det är nu får de uppmärksamhet och kanske även drar en och annan lugn HF medlem med sig i fallet. Då har de lyckats med sina intentioner.

Detta förfarande skulle kunna liknas vid en hockeymatch, med anknytning til pågående SM-slutspel för även om det är Hifidårarnas paradis måste en del av er se på hockey? I varje lag finns retstickor som har som mål att störa motståndaren, få med sig en bättre spelare med sig i utvisningsbåset, då har det egna laget tjänat på uppgörelsen...

Alla HF medlemmar är dock inte perfekta, tycker under de år jag vistas här att det finns tendenser att en del växt och tar sig själv på för stort allvar, detta retar sig säkert fler än en på så medlemmarna här kan gott rannsaka sig själva innan de går in och debatterar.

Sedan är och förbli detta den mest informations spridande Hifi forumet iaf i mina ögon. Jag kommer att förbli här och bidra med mitt lilla (företrädesvis på DIY) till den dag ni slänger ut mig!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/03/07 02:28:45
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/03/07 :  18:42:36  Show Profile Send FBK a Private Message
Här var det dåligt med inlägg, denna tråd borde fyllas med svar betydligt fortare och mer, än trådarna där folk kastar skit på varandra. Pajkastningstrådarna brukar ju kunna hålla på tills dem blir låsta, så denna ligger lite efter

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2004/03/08 :  19:42:29  Show Profile Send knabsol a Private Message
Denna missade jag totalt..Jag gör som ovanstående och tackar de som sköter detta för det! Har alltid blivit mycket väl bemöt av de moderatorer jag vart i kontakt med och det gör mycket!
Mvh,
Christopher
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/08 :  20:12:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag säger såhär: Tänk vad mycket roligt jag haft sista tiden tack vare de kontakter jag fått via forumet! Tack ska ni ha som håller igång det hela!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2004/03/08 :  21:11:49  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Har själv inte deltagit i de riktigt "heta" diskussionerna och vill heller inte vara med om att bli nertrackad (speciellt inte på lösa grunder), man måste kunna diskutera utan att det går överstyr och överlag så tycker i alla fall jag att medlemarna här är seriösa och klarar av det. Sedan finns det ju oftast nån som vill vara med "för mycket" så att säga.

Mangew
quote:
Det kännbaraste straffet de kan få är att de ej blir utestängda härifrån utan beläggs med total ignorans. Då kan de ropa på uppmärksamhet utan gensvar vilket ganska snart leder till att de tröttnar självmant.


Håller med om detta, om personer uppför sig illa så brukar detta ge effekt. Efter ett tag orkar de inte tjafsa längre...
Och som sagt så är ju de flesta mogna, även om ålder, filosofier och anläggningar varierar stort.

// Stereo Audio

Edit: Alla gör vi misstag

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2004/03/08 21:13:43
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/03/08 :  22:45:16  Show Profile Send Daffyd a Private Message
reeltoreel: Jag håller med du

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:05:36  Show Profile Send gardd a Private Message
Jag måste passa på och slå ett slag för hififorum.nu
Det här är ett väldigt bra forum.

jag kör
https://www.clonesaudio.com

Edited by - gardd on 2004/03/09 02:46:42
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:23:07  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Editerat inlägget du reagerade på Rydberg/CH

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - CH on 2004/03/09 02:29:08
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:30:41  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Men tack ändå gardd..
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:31:03  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Ser det

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/03/09 02:37:45
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:33:28  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Rydberg, går inte du i skolan..? GÅ O LÄGG DIG..
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:35:06  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Nej jag har varit ledig från Januari tills nu, börjar X-arbetet den 15:e

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2004/03/09 :  02:47:25  Show Profile Send gardd a Private Message
Gratulerar rydberg!

jag kör
https://www.clonesaudio.com

Edited by - gardd on 2004/03/09 02:47:53
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000