HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bi Amp av Qrs Saturnus / nu är det välljudande
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/09/16 :  14:51:37  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Hejsan, vet inte om det är av nåt allmänintresse men Bi ampingen fungerade över förväntan, Musical Fidelity A3cr via monster M2.2s förser basen med ljud och Copland Cta 501 (rör) via nordost blue heaven matar mellan & diskant och det är mera levande, gitarrer, röster och cymbaler som låter så fantastiskt och blåsinstrument T.ex high fidlitys skiva nr 33 låt nr 3-6 .
är det någon fler som har goda erfarenheter av att blanda transistor & rör ? det är klart det kostade ju några kronor detta men :

"Det finns inga fickor i svepningen" så det är bättre att glädja sig nu efteråt är det för sent.

hälsn André.




Edited by - swingpjatt on 2002/09/16 14:57:01

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/16 :  14:56:25  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
jag har tänkt på det länge, men min budget tillåter inte det.. tyvärr..

men jag litar på att det blev bra..

får grattulera över att du e nöjd..

"Veni vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/09/16 :  15:43:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har provat en del för en massa år sen. Då med Luxman rör o med luxman transistor. Jag var inte vidare nöjd för rörsteget hängde inte med. Men nu är det här 15 år sen det har hänt mycket sen dess. Men ett rörförsteg tillsammans med transistor slutsteg gillar jag. Men i mina öron så hänger inte rörstegen med längre. Fast jag har givetvis bara lyssnat på en väldigt liten del av vad marknaden har att erbjuda.



Ha det bäst
Johan

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/09/16 :  15:45:30  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by swingpjatt

Hejsan, vet inte om det är av nåt allmänintresse men Bi ampingen fungerade över förväntan, Musical Fidelity A3cr via monster M2.2s förser basen med ljud och Copland Cta 501 (rör) via nordost blue heaven matar mellan & diskant och det är mera levande, gitarrer, röster och cymbaler som låter så fantastiskt och blåsinstrument T.ex high fidlitys skiva nr 33 låt nr 3-6 .
är det någon fler som har goda erfarenheter av att blanda transistor & rör ? det är klart det kostade ju några kronor detta men :

"Det finns inga fickor i svepningen" så det är bättre att glädja sig nu efteråt är det för sent.

Så kul. Mycket trevligt, jag har idag kopplat in ett nätfilter till min anläggning men vet ej om jag kommer att satsa på biamp.

Kör med separat effektförstärkare och förförstärkare istället. Tycker att nätfiltret gjorde större skillnad än vad jag trodde attdet skulle göra. MvhKristofer

hälsn André.







Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2002/09/25 :  15:06:20  Show Profile Send Per100 a Private Message
swingpjatt: Eftersom jag också har en Copland CTA 501 så vill jag fråga om dina erfarenheter av matchning med högtalare till denna. Har du hittat en drömkombination? Letar efter ett par nya högtalare.

/Per S

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000