HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Skulle behöva tips på ett billigt rör bygge.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/03/04 :  01:34:11  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Hej alla.

Jag håller på att sätta ihop en lite extra stereo i arbetsrummet. Högtalarna som ska användas är ett par B&W DM 302, dessa har som sagt mycket hög känslighet så jag behöver inte mycket kräm.

Jag hade nu funderingar på att litet hyffsat enkelt rörbygge. Billigt är ett krav om man nu kan ha ett sånt. Det är mest för skojs skul för att testa mm ocj att man är nyfiken på rör.

Är det någon som har några tips.

Mvh Tobias S

gammelnalle
Member

617 Posts

Posted - 2004/03/04 :  09:09:11  Show Profile Send gammelnalle a Private Message
söker du byggsatser , eller bygga från scratch ??? Byggsatser är inte billiga. Många sköna slantar sparas genom att klippa, bocka, borra etc etc själv.... MEN det tar TID. Men hej vilken glädje att ha gjort allt själv.

Den som hittar några stavfel får behålla dessa
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/03/04 :  09:47:26  Show Profile Send Fostex a Private Message
Det behöver ju inte ta så lång tid, ett hett tips är att ha ALLA komponenter när man börjar, så man inte gör som jag, börjar bygga med hälften av grejorna som behövs, det tar mycket längre tid då.
Audionova har en SE försärkare som lämnar ca 4-5watt.. kanske det vore någonting?

// David
Go to Top of Page

Tobias Sahlin
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/03/04 :  11:24:44  Show Profile Send Tobias Sahlin a Private Message
Vart kan kan man hitta bra byggsatster? tror även att jag kan bygga från scratch så länge det inte är för avancerat.

Vart kan man hitta Audionova förstärkaren i sverige?
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:17:18  Show Profile Send cittroman a Private Message
http://www.worldaudiodesign.co.uk/

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/04 :  12:19:35  Show Profile Send cittroman a Private Message
http://www.svetlana.com/graphics/TB/No10fig4.gif

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000