HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Orkar Rega Mira driva Dynaudio 52...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/03/03 :  20:32:27  Show Profile Send gooze a Private Message
...på ett tillfredställande sätt? Är det någon här som testat detta? Och isånt fall hur tyckte du att det lät?

(Skulle vilja matcha min Planet.)

/Roger.

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/03/06 :  21:56:42  Show Profile Send gooze a Private Message
Ingen som testat komben Rega-Dynaudio?
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2004/03/06 :  23:05:29  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Inte provat, men Miran har rätt bra ork trots specen. Bäst är ifall du lånar hem och provar såklart.

mvh

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2004/03/07 :  01:08:50  Show Profile Send niklas a Private Message
Det skall inte vara några problem. Dynaudio är inte så svårdrivna som folk påstår. Däremot lite mer "ärliga" i sina angivelser.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/07 :  07:14:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Mira ger väl 60W i 8 ohm, men "bara" 90W i 4 ohm. Misstänker därför att fortsättningen nedåt inte imponerar. Alltså bör du ta reda på hur lågt impedansen på 4-ohmaren D.52 går som lägst. Minst lika viktigt är förstås om du spelar i ett stort eller litet rum och vilken volym du föredrar. Trä- eller betongvägg kan också ha betydelse.
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/03/07 :  10:55:19  Show Profile Send Machine a Private Message
Om du lånar hem den så kommer du att märka att du nästan får dra max volym på potten för att få nåt ljudtryck att prata om, men den ska gå att lämna in för att få gainen justerad. Jag testade den med mina B&W 603-S3 (89dB), och det gick ganska bra men det finns inga kraftresurser direkt om man vill spela lite högre. Jag har hört den med Dynaudio 52SE i butik och det lät bra men jag har inte provat att kräma på direkt.

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/03/10 :  22:36:07  Show Profile Send gooze a Private Message
Tack för alla svaren! Det låter som att den skulle kunna vara i "klenaste" laget, men ändå kanske värd att testa. Som jag har det nu så spelar jag sk..en ur dom små stackarna med en Nad c370. Inte för att jag spelar så högt för jämnan men nån gång då och då så måste man lufta dom lite:-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000