HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 2 martin logan frågor.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mats
Member

123 Posts

Posted - 2004/03/01 :  17:07:14  Show Profile Send mats a Private Message
Hej..

Vad tror ni är bättre generellt och mer prisvärt ?(ml ascent i med en ny velodyne DD-15 exempelvis) eller ml oddysey (stavning?). Och andra frågan är tror ni att man kan driva ett par ml ascent i tex med EMBLAS värsta mono block? eller liknande steg i samma prisklass?

Mvh Mats

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/03/01 :  17:55:19  Show Profile Send J-son a Private Message
ML "Ascent i" med deras descent eller depth är klart bättre än med velodyne. Som du kanske vet så är det samma panel (ELS) i nya ascenten som i Odyssey. Det som skiljer är att du har en annan lösning på basmodulen, 8" och en 10" i Odyssey och en 10" i ascenten. Den nya aluminium baselementet i ascenten är extremt distinkt och snabbt med mycket låg distorsion samt har du en BRA förstärkare så finns absolut inget behov av en sub, I promise you . Jag ska själv lämna in mina ascent för uppgradering till "ascent i" trots att jag är totalt nöjd med dom, har faktiskt inte hört något bättre från andra märken under 150.000 kr MEN denna uppgradering kan man inte bara låta gå förbi .

Jag skulle satsa på ascenten och skulle du vilja ha ÄNNU mer bas så köp till en av ML:s större sub så lär du få mer bas än du någonsin önskat .
Go to Top of Page

Krellman
Member

170 Posts

Posted - 2004/03/01 :  18:46:50  Show Profile Send Krellman a Private Message
Inte behöver du vara orolig för att du har för lite att driva
Acenterna, jag drev ett tag mina SL3:or med Edison 12!
Inget för höga volymer men gick hyfsat i alla fall.
Att det sen blev betydligt bättre när jag bytte till Ar:s VT100
är väl i och för sej förståeligt?!
Men jag kan mycket väl tänka mig att Odysse'erna kräver mer
dom har väl dubbla basar?
Sen kan du väl ta monoblocken till butiken och prova?
Och var inte rädd för att springa flera gånger till butiken
och lyssna, köpa "fel" är väldigt dyrt i längden.
Sen tror jag knappast att du behöver en extra sub, men det beror lite
på hur ditt rum ser ut och var beredd på att panel högtalare är jobbigare att ställa "in" rätt, (reflexer och sånt). Lycka till!

Ibland är tur bättre än förstånd-sa mannen som kastade en sten efter hunden och träffade svärmor
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2004/03/01 :  19:40:40  Show Profile Send mats a Private Message
tack för svaren.
j-son: Har du provlyssnat velodynes nya DD serie? Hur vet du att ml descent eller depth är bättre? (har lyssnat på descent en gång men då mullrade det mest (hos sontec). Och sen visste jag inte att det var ett nytt baselement i "I" modellen det är ju kanon trodde bara det var panelen.
krellman: Har inte dessa monoblock är bara lite intresserad av dom.Jag har idag ett rotel rmb-1075. Jo det här med rummet ska nog låna hem ett par ascent nån gång för att kolla hur det låter hemma (har rätt så litet vardagsrum där dom ska stå tyvärr men det kanske går ändå :).
Mvh Mats
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/03/01 :  19:50:17  Show Profile Send J-son a Private Message
mats; jag har aldrig hört en bättre sub. De tre servostyrda 10" i descenten har en fantastisk snabbhet och korrekt återgivning. Det behövs för att inte uppleva skillnad mellan de hypersnabba panelerna och basen. Men visst, jag har inte hört velodynes nya serie vilket mycket väl vara lika bra eller bättre. Jag kan bara uttala mig från det jag lyssnat på. Descenten blev förövrigt utvald som en av de bästa subbarna häromåret som lite kuriosa.
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2004/03/01 :  22:44:12  Show Profile Send mats a Private Message
j-son:

Ok har läst lite om descent och den har fått väldigt bra kritik.Var hittar man info om de dära priset?.Tack för all info annars..

/Mats
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/03/02 :  09:11:22  Show Profile Send J-son a Private Message
Hör med Per på Sontec. Han har all info.
Lycka till
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000