Author |
Topic |
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2004/03/31 : 20:58:00
|
Kul att se lite "ny" teknik, switchade nätdelar och klass D, låter nästan mer som pro-audio slutsteg än hemma utrustning.
Jag antar att man kan vänta sig en debatt på denna sidan motsvarande analog/digital ljudkälla, dvs analog/digital förstärkare.
Har denna lilla läckerbit digitala ingångar ? optisk/coax/liknande ? Hur klara den låginpendans drift (2Ohm), går den att brygga? och har den några skyddskretsar utöver kortslutningsskydd ?
exempelvis : Full short circuit, open circuit, thermal, ultrasonic, & RF protection. Stable into reactive or mismatched loads. Load Protection : On/off muting, DC-fault power supply shutdown
|
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
Edited by - martinsson on 2004/03/31 21:07:26 |
|
|
robban
Audio Concept
491 Posts |
Posted - 2004/03/31 : 21:29:43
|
Hej Martinsson,
Digitala ingångar: Nej Låg impedans: Går bra ner till 2 Ohm. Lämnar då ca. 310 W Bryggkoppling: Nej
Full short circuit: Ja Open circuit: Ja Thermal: Ja Ultrasonic & RF protection: Följer EMC normer Stable into reactive or mismatched loads: Klarar kapacitiv och induktiv last
Load Protection On/off muting: Ja DC-fault power supply shutdown: Nätdelen har over och underspänningsskydd.
Du får alla dessa säkerhetsmässiga fördelar i och med den switchade nätdelen.
mvh, robert
|
Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via, |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/03/31 : 21:39:13
|
Hej robban, vet inte om du missförstod mig eller jag sa nått fel men jag menade modellen över 150W för 15kkr. Alltså den med 250W per kanal i 8ohm.
(det gick att fixa tyckte jag du sa..) |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
robban
Audio Concept
491 Posts |
Posted - 2004/03/31 : 22:19:52
|
Hej Max,
Tyvärr, - vi funderade tidigare på att även använda den större modulen, men vi har nu beslutat att för närvarande fokusera på IE 250 modulen som används i Clarity. Anledningen är de säkerhetsmässiga aspekter vi nämnt (födelar med switchade nätdelen), samt tidsbrist.
Vet inte hur du önskar använda den kraftigare modulen men hör gärna av dig om du vill testa Clarity.
PS. Kanske EMBLA bygger med den större modulen. Eller LC Audio.
mvh, robert |
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2004/04/02 : 11:41:43
|
Toppoäng för designen! Då dessa moduler är så kompakta (med den switchade nätdelen) och inte kräver särskilt mycket till kylning, finns ju alla möjligheter att göra ett kompakt och elegant kabinett som kan dölja oanade kraftresurser... Läckert!
|
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
Edited by - Larsen on 2004/04/02 11:43:07 |
|
|
frez
Member
187 Posts |
Posted - 2004/04/08 : 00:20:25
|
Törs man fråga om nätdelen innehåller PFC?
/Frez |
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs." |
|
|
robban
Audio Concept
491 Posts |
Posted - 2004/04/08 : 11:02:01
|
Om du med PFC menar Power Factor Correction är svaret ja.
mvh, robert |
|
|
Topic |
|