Author |
Topic |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 11:26:17
|
Appropå de intressanta möjligheterna att importera billig hifi själv så uppkommer ju ibland ett problem, nämligen hur en del grejor låter. Själv står jag i begrepp att importera Aurum Cantus Music Goddess II, vilka jag isf köper ohörda. Förmodligen finns det fler personer på detta forum som funderar på att göra ett liknande klipp och då samtidigt ta en liknande risk (tänk om de låter skit!), varför en intressant idé vore att man (i mån av möjlighet) öppnar upp sitt hem för en demo-kväll av produkten man köpt och som inte kan provlyssnas på annat ställe i Sverige. Jag är i alla fall beredd att bjuda seriösa privatimportörer på en sådan kul kväll framöver (kan även erbjuda provlyssning av Corda Prehead, som inte säljs i Sverige) och kollar därför intresset hos er andra. Medlemmarna i denna Importcirkel kan förstås oxå delge varandra nyttiga erfarenheter av fraktkostnader och annat som hör till dylika affärer, kanske att vi kan starta en mejlinglista och/eller att man kör en tråd på forumet?
Kolla även: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26425 |
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 16:05:52
|
Äsch, det behövs inte F! Vi har ett par beggade Canton digital till salu...
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 17:30:50
|
onödigt sladd. |
No hay banda!! |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 17:35:48
|
Det är väl inte så konstigt man är negativ till import om man företräder en svensk hifibutik......hehee
Ta inte illa upp nu!
Mvh,
|
|
|
Cantus
Lasse på Golden Age Music
9 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 18:47:25
|
Vi har alla modeller UTOM Music Goddess 2 hemma för lyssning om någon skulle vara sugen. En större leverans med ca 100 högtalare på väg hem med båt. Dom låter grymt bra men givetvis rekommenderar jag alla att köpa hos sin lokala handlare. Riktpriser på www.goldenagemusic.se nästa vecka. Inte riktigt klar ännu... Enligt min kontakt på Aurum Cantus så skall inte Leisure 2 Luxury ha samma höga kvalitet på filter som SE -modellen. Men jag har bara hans ord att gå på. Jag har dessutom beställt hem provexemplar av Korsuns olika modeller för att provlyssna. Nån mer än jag som vill veta hur de låter? |
Golden Age Music |
Edited by - Cantus on 2004/02/28 18:54:10 |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 20:33:51
|
molsson:
missa inte en chans, var vaken i natt, jag kanske inte sover.
Hifirocker:
jag tar inte illa upp men mitt inlägg är verligen inte negativt till import, det har du tolkat in alldeles själv. Fridefors vet tat jag skämtade, det behövs inga smileys för det.
Cantus:
Kul att få sällskap med att rulla stenen upp för backen, ta chansen nu alla att lyssna på de omtalade högtalarna, (även om det är en svensk handlare som erbjuder möjligheten....)
mvh
sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 05:48:49
|
Sladd: jag var rätt ironisk själv också...hade inget bättre för mig...
Mvh,
|
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 09:17:21
|
Lasse: Tror du att ni på allvar kan konkurera med priserna hos Cattylink eller räknar ni kallt med att folk vill betala mer hos er?Kul att ni tar hem dessa spännande produkter i alla fall, det höjer ju andrahandsvärdet på de prylar som tas in privat oxå. Säkert finns det många som är beredda att betala ett högre (?) pris för Korsun, Aurum Cantus m.f. för att i gengäld kunna provlyssna, få tillgång till närservice etc. Det är iaf min gissning efter att ha sett diverse negativa import-reaktioner här...
Edit: Såg just följande inlägg på annan plats;
Har fått lite priser från Golden Age och i vissa fall lönar det sig knappast att gå över ån efter vatten, även om vissa priser gör mig nyfiken.
Leisure 2 SE 8 995 kr Moon Gooddess 13 995 kr Moon Goddess II 19 395 kr Music Goddess 19 395 kr Country Rhyme 21 395 kr Stand 1 995 kr SW10 (1 pcs) 5 795 kr MRC MkII (1 pcs) 5 995 kr
De skrev att det här var introduktionspriser som skulle komma nästa vecka |
Edited by - Hotspur on 2004/02/29 09:22:05 |
|
|
Cantus
9 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 09:34:19
|
Givetvis så skulle alla importörer kunna konkurrera med nätbutiker som cattylink. Förutsatt att vi bara sålde via nätet, bara fick betalt i förskott, aldrig sålde via butik och aldrig erbjöd provlyssning. Och vem vet, om några år kanske vi blir tvungna att jobba så? Trist bara att resultatet innebär att alla roliga hifi-butiker då skulle försvinna och var skulle man då själv få lyssna på nya kul prylar? För jag litar bara på mina öron när jag skall köpa hifi! |
Golden Age Music |
Edited by - Cantus on 2004/02/29 09:36:38 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 09:38:21
|
Hotspur, du glömmer den Svenska garantin som Golden Age står för i din uppräkning till varför man skulle välja att betala för Golden Age´s service. |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 10:06:41
|
Pac: Jag glömmer ingenting! quote: kunna provlyssna, få tillgång till närservice etc
|
Edited by - Hotspur on 2004/02/29 10:06:57 |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 10:13:24
|
quote: alla roliga hifi-butiker
Jag föredrar roliga priser framför roliga butiker!
Ju fler som köper exotiska grejor desto större anledningar/chanser att besöka hifi-fantaster och lyssna hemma hos dom istället för i en butik (där det oftast låter ganska illa)... Men det är klart, några tusenlappar extra kan ju allt GA/hifibutiker erbjuder (kontra egenimport) vara värt, absolut! Jag kommer gärna över till er och lyssnar på t.ex. AC Music Goddess, gillar jag vad jag hör och prisskillnaden inte är alltför stor så...
Edit: Cantus, vad tar ni förresten för Country Rhyme 5? Otroligt läcker högtalare som påminner om någon annan (gissningstävling)..
|
Edited by - Hotspur on 2004/02/29 10:23:06 |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 11:01:34
|
Positivt med Cantus vänliga inlägg här och i den andra importtråden. Golden Age blev snabbt en butik där jag gärna skulle handla!
PS. Snygga fanéralternativ på Aurums högtalare! Låter de lika bra som de ser ut? |
|
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 11:12:58
|
Håller med dig, Aton. Jag har handlat av Golden Age tidigare och alltid fått ett positivt bemötande!
PS: Cantus har PM. |
Edited by - Hotspur on 2004/02/29 11:21:33 |
|
|
Cantus
9 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 11:42:48
|
Tack för berömmet!
Priset på Country Rhyme 5 är den som i listan strax ovan bara kallas Country Rhyme. Listpris 21 395 kr /par. Tillverkningen av denna modell var nerlagd men vi specialbeställer den då vi tycker den låter otroligt bra för pengarna. Jag fick dessutom kineserna att använda äkta fårull i alla modellerna för bara några kr extra. Om någon har möjlighet att åka till Köpenhamn nästa helg så demar jag flera modeller i Speakers Corners monter på Scandic-mässan. |
Golden Age Music |
|
|
everwake
Member
268 Posts |
Posted - 2004/03/02 : 13:07:31
|
var det möjligtvis så att de spelades på leisure 2 SE tillsammans med shanling cd och integrerad stärk på hi-end mässan?, tycker mig känna igen dem. Fick mig en lätt chock då det IMHO var en av de mer välljudande anläggningarna på mässan...dessutom med en prislapp som överaskade.
bestämde mig då för att provlyssna de högtalarna jag hörde då, sen tog teflon-minnet över och jag glömde fullständigt va de hette, eller vilkent företag som demade |
|
|
|
Topic |
|