HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kraftiga stativ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/02/26 :  18:06:50  Show Profile Send Texianen a Private Message
Howdy folks

Jag söker ett par kraftiga stativ till ett par "mm dacapo i" gärna höj/sänkbara, någon som har tips. De bör inte kosta mer än en årslön!

freann
Member

863 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:47:11  Show Profile Send freann a Private Message
Kika på Partington, finns på www.hifiart.se Inga justerbara, men största modellen vägen in på 37kg. Kostar 5900kr/paret.

Edited by - freann on 2004/02/26 22:36:57
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:20:04  Show Profile Send Per G a Private Message
Atacama har några trevliga modeller, tex 724 ser okay ut. Jag har dock ej provat dom så jag vet inte hur bra dom är.
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/26 :  22:39:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
varför inte dessa??

Bara du är lite händig

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25316

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/02/27 :  12:41:20  Show Profile Send Texianen a Private Message
mangew, kan du inte höra dig för om din "kontakt" har lust att bygga ett par till :) han kan få en resa till Åland för besväret om han vill! :D Nä skämt och sido, tror du att han skulle kunna tänka sig detta mot lite betalning? ursnygga stativ!!!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/02/27 :  13:06:52  Show Profile Send molsson a Private Message
Dessa, skitsnygga.

No hay banda!!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/27 :  15:00:52  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Texianen: Vet faktiskt inte, det är en gammal farbror till tjejen som snickrat ihop stativet, sedan har jag lackat dem och satt dit bottenplatta själv. Tror säkert det går att få ett snickeri, iaf i mindre modell att snickra ihop dem för en hyffsad peng som ligger närmare dig? Jag bor i norrbotten och bara fraktkostnaden var du nu bor är nog kanske i parite med tillverkningskostnad. Det är en enkel konstruktion, men som sagt kan man behöva bra grejer. Men för en snickerikunnig med maskiner ska det inte ta så länge att sätta ihop bara stativet samt så lackar du och sätter bottenplatta själv.

Kan vara värt besväret, mina är byggda för ca. 900:- inkl. material, då är det som sagt med bra kontakter men kommer du undan med 2000:- är det värt. Orginalen kostar ju 6-7000:-...

Du kan få mina ritningar om du är intresserad.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/02/27 :  15:48:36  Show Profile Send Amund a Private Message
mangew: Har du ritningen? Jag funderar på att låta en snickare fixa ett par åt mig

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/02/27 :  16:49:35  Show Profile Send crion a Private Message
Jag har ett par löjligt billiga JPW stativ, liknar väldigt mycket molsson's bild på stativ. 800:-

Kolla under säljes och sök på JPW
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/02/27 :  21:28:30  Show Profile Send Poe a Private Message
Såg ett par Target-stativ idag (är själv på jakt). De var extremt stabila. Såg ut som bilden som Molson visar (Empire-stativ?) fast ännu fetare. Kommer dock inte ihåg modellnamnet.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000