HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ibland är man obekväm...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/02/26 :  15:58:05  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
...t.ex. när man läser kritik med sakfel om en själv, som man inte får chans att bemöta. Jag läste ett inlägg på Faktiskt.se om min verksamhet där "dawen" fällde kommentaren "Man kan undra varför han använder så usla XLRkontakter iofs..."

Jag försökte registrera mig på faktiskt.se men se där är dörren tydligen stängd. Tack hi-fi vänner!

...så jag tänkte bara inflika HÄR istället att de XLR kontakter jag använder BÅDE till mitt billigaste och Black Silver balanserade kablage är EXAKT SAMMA svarta Neutrik kontakter som bland annat monteras på NordOst Valkyrja...om nu dawen tycker de är usla, hmm. De kablar och kontakter som visas i min Kabelskola 1 & 2 har inget med min produktion att göra utan visades som "Övningsexempel". Undrar just hur många kabeltillverkare som publicerat kabelskolor istället för att lägga dimridå runt sin verksamhet?

Mvh,
Marcus

Edited by - Marcus_editor on 2004/02/26 15:59:03

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:03:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja här får jag hålla med din Marcus, tyvärr finns det en del i forumsvärlden som faktiskt inte har en aninng om vad dom pratar om !!

Neutrik gör kanonkontakter och dom kostar som tur är inte så mycket, detta är nog pga att de används i nästan hela proffsbranchen och då kan man snacka om volymer..

/Martin
Go to Top of Page

Elusive
Member

78 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:05:17  Show Profile Send Elusive a Private Message
MartinH:

Passa på!

Marcus:

Läs lite fler inlägg på faktiskt.se så förstår du kanske att du antagligen är där du hittar merparten av dina potentiella kunder. Men om du vill förlöjligad och hånad är du välkommen att fortsätta skriva på detta forum.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:09:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag tycker det med visar var EN person kan ställa till med,,,
Häromdagen var samme här och roade sig.
Krävde svar på frågor som han redan hade fått svar på.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:09:37  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Elusive: Det var bara ETT inlägg på Faktiskt.se som jag ville förtydliga, jag har chansen att göra det här men inte på Faktiskt.se där jag inte lyckats registrera mig som medlem.

Förutom vissa tendenser till överhettade debatter tycker jag mycket bra om båda forumen och de fyller en bra funktion. Dock har ju var och en rätt att fixa till sakfel som uppträder ibland.

Mvh,
Marcus
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/02/26 :  16:22:15  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Marcus> Dawen kommenterade de kontakter som användes i kabelskolan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/02/26 :  17:59:21  Show Profile Send n0p a Private Message
Ibland använder man topics enbart för att skapa uppmärksamhet åt sitt eget ärende utan att tänka över den gyllene regelen angående topics,

"Man ska inte behöva öppna en tråd för att förstå vad den handlar om..."

För övrigt finns det något som heter epost, ngt som säkert dem bakom faktiskt.se använder sig av.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/26 :  18:24:43  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Ett trevligt sista inlägg som avslutar denna tråd.

Ta kontakt med dom per mail.

// Pär
// Admin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000