HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många använder sina fina kabelschatull?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/26 :  18:32:21  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:
Om dom bara kostar några tior varför , så kann dom väll ha dom till dom billigare oxå?

Nej. Det fördyrar mer än bara själva materialkostnaden. Kablar som säljs per meter är mycket effektivare att lagerhålla än exempelvis 10 st par 2*3meters längder i väska.

Adagio:
Exaktamento.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:01:25  Show Profile Send JM a Private Message
Jag är helt övertygad om att dyra förpackningar till exvis 20-tusenkronorskablar endast är till för att köparen skall få en viss "lyxkänsla" när han plockar upp sina dyrgripar ! Han känner sig nöjd med kabeln innan han ens har kopplat in den ! Det är ren psykologi ! Ingenting annat !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:09:44  Show Profile Send schull a Private Message
Jm!!! Ett av domm mest genomtängta och förnuftigaste svar hitils
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:14:11  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Tyngre förstärkare kommer också i trälådor. En del högtalare med.

Allvarligt talat, hur dyr är en trälåda? Lär inte göra mycket på priset. Men visst har det betydelse för hur man upplever produkten. Är själv lite förpackningsfetishist, gillar snygga förpackningar. Ett elände när man tycker de är för fina för att slängas, men inte vet vad man skall göra med dem.

Ofta har billiga (eller kanske snarare medeldyra) saker finare förpackningar än riktigt dyra.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:15:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Precis så JM.
Samma sak som att man köper en Ferrari i stället för en Fiat.
Ser lite finare och roligare ut. Det hör till livets goda!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:20:07  Show Profile Send schull a Private Message
össes nu äter jag korv soppa i stället
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/26 :  19:24:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Korvsoppa - också livets goda!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:11:05  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message
Nej, nej, nej ni har fel
I dom fina lådorna som blir över skall man naturligtvis ha cigarrer!
Som man avnjuter tilsammans med cognac/whisky när man lyssnar till musik.

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/26 :  20:29:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det kan man göra. Men jag vidhåller att man ska bygga ett snyggt rörförsteg i lådan. Det luktar godare också.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  21:53:34  Show Profile Send Bravo a Private Message
Givetvis vill man ge en dyr kabel ett exklusivt intryck, alltså gör man sig lite extra omak med en tilltalande och bra förpackning som dessutom minskar risken för skador.
Att göra samma sak med billigare kablar skulle ju förta exklusiviteten på de dyrare.
Visst, säljteknik, men nödvändigtvis inte fel.

Bravo
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2004/02/28 :  14:07:17  Show Profile Send gurin a Private Message
Tittar ni inte på antikrundan? Där får vi veta att förpackningarna nästan är lika viktiga som innehållet. Jasså, din farfar sparade inte originalkartongen!

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/02/28 :  16:07:49  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hade väl inte varit så himla kul om en kabel för typ 30000 kr kom i en plastpåse...det är väl samma som med andra dyra prylar. De brukar komma i fina förpackningar.
Kimbers låda tycker jag är vettig. Den kan vara bra att använda till t.ex. fotoutrustning och annat.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000