HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monitor Audio *HJÄRTA* Rörförstärkare = SANT! :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/02/25 :  23:53:00  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Eftersom "vi" tidigare har haft några "kontaktannonser" här på forumet kommer följande notis...

Härmed meddelas, att efter en kort tids förlovning, så har äktenskap ingåtts mellan mina Monitor Audio GR 10:or och en Antique Sound Lab KI 22-FOX. Må de leva lyckliga i ljuvlig harmoni och tillsammans alstra många sköna toner!
Bakgrunden, som redan läckt ut lite här på forumet tidigare, är att mina GR 10:or upptäckt sin sanna natur och att det enda som är tillfullo tillfredställande är riktiga rörförstärkare! Så sedan dess har det ”dejtats” en hel del här hemma! Efter några träffar med andra så uppstod då heta känslor mellan MA och ovan nämnda Fox från ASL-familjen… Hemma hos oss fanns, som i alla moderna familjer, även andra familjemedlemmar som skulle säga sitt också förstås! Sedan pappa Thorens och mamma Focus gett sin välsignelse och Referens Tjoeben plus alla de små AP kablarna utryckt sin förtjusning, så var det bara göra slag i saken… Även om bröllopet kostade mer än vi tänkt oss från början, så var det absolut värt var enda krona tycker hela familjen!!!

Vänliga hälsningar: Sebastian med audiofamilj

Ps: Som sanna nyförälskade så önskar vi naturligtvis att alla andra må finna samma sköna lycka!

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2004/02/26 23:16:57

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/02/26 :  00:31:15  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Jaja..sliskigt värre..Vi som varit med ett tag vet att smekmånaden är underbar men kort..vardagen kommer fortare än du anar..

Edited by - CH on 2004/02/26 00:31:56
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  01:33:29  Show Profile Send Bravo a Private Message
Lycka till och må ingen disharmoni grumla lyckan.

Bravo
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:14:45  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Tack Bravo!
Du är en sann "romantiker"... Ja farorna är ju många tex försöker Vattenfall att mata familjen med skitig ström och dålig spänning! (Har kontrollmätning hemma just nu.) I går kväll mätte jag upp från 227 volt ner till 197 volt i vardagsrummet! Inte kul!
Men vad tror ni andra kommer äktenskapet att hålla... Fy för syniker som du CH!

Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2004/02/26 23:18:24
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:23:05  Show Profile Send edison a Private Message
Haha...ingen aning om just detta äktenskap kommer att hålla...

Men statistiskt sett borde det hålla bättre än om du "bara" låtit dom bli hastigt ihopflyttade sambos...om man nu ska ta människors förhållanden till jämförelse...vilket man antagligen inte ska...

(Finns det bra högtalare som INTE helst gifter sej med en rörande maka/maka??? ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:23:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tror nog att det där giftermålet håller ett bra tag.

Här hos mig står lödkolvsromantiken i full blom!
Funderar faktiskt på lite bigami...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000