Author |
Topic |
10
Member
732 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 20:22:42
|
quote: Som någon skrev tidigare. På faktiskt.se finns det mer kunskap om dessa högtalare och dess konstruktör. Sök information där.
Varför ska man behöva registrera sig på ett forum till för att få information om en viss firma och deras produkter? Det finns ju faktiskt folk här som har erfarenhet och till och med äger berörda produkter, så det är väl en utmärkt idé.
Fast vissa märken kanske även officiellt är tabu och förbjudna... |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 20:53:48
|
Man behöver faktiskt(.se!) inte registrera sig på faktiskt(.se!) för att kunna läsa om Ino Audio, det är bara att gå in där och söka! |
|
|
matson
formerly known as...
1617 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 20:59:28
|
Som vanligt spekuleras det om allt möjligt som berörda spekulanter inte har en aning om.
Givetvis finns det en vinstmarginal på högtalarna! Sen hur stor del av vinsten som används till investeringar och om det plockas ut någon lön är väl bättre att fråga IÖ själv om, snarare än att handlare+bihang skall gissa? Frågan är vad det har för betydelse för högtalarnas eventuella välljud?
En del av Inos produkter(basmoduler) säljs däremot enbart som komplement till tidigare köpare och för att hålla ner priset så säljs dessa med lägre marginal. Det är också dessa man inte kan köpa om man inte tidigare har köpt högtalare av IÖ.
|
Mvh |
|
|
dawen
Member
88 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 21:05:34
|
matson: Om det var mig du menade så ber jag om ursäkt för eventuella felaktigheter. Vad var det specifikt som var fel?
Det där om basmodulerna (och basstöden, väl?) har jag faktiskt redan påpekat
Rättar mig själv dock. Jag tror att Ino Audio säljer sin minsta surroundhögtalare A1 till personer som inte har något annat system från Ino Audio. Har för mig att Ingvar sagt det åtminstone. |
|
|
10
Member
732 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 21:10:41
|
quote: Man behöver faktiskt(.se!) inte registrera sig på faktiskt(.se!) för att kunna läsa om Ino Audio, det är bara att gå in där och söka!
Ja, jo, om man nöjer sig med att läsa ja. |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 22:17:46
|
Hej,
Intrycken om Öhmans högtalare har delgivits i förra tråden. Jag rekommenderar jag att DU kontaktar dom som HAR lyssnat, om DU vill ha mer information. Mer information kan man också få på det tidigare nämda forumet och med all säkerhet om man mailar IÖ vars adress men garanti har redovisats.
Förra tråden försökte vi in i det sista att INTE låsa. Vi VILL inte låsa. Därför modererade och påpekade att "Off topic" ej skall förekomma. Inga mer personangrepp eller förlöjligande. Resultat? 2 personer ute, tråd låst. Kul (not)! Bra jobbat!
Denna tråd är off topic. Öhman kan inte svara på allt som sägs och tråden låses.
// Pär Engelholm // Admin
|
|
|
Topic |
|