Author |
Topic |
|
mwali
Member
171 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 14:29:14
|
Hej
Någon som kan delge lyssningintryck av Reference 3a Da capo i?
Högtalaren är lite speciell, saknar delningsfilter, vilket ger en viss karaktär.
Någon som har lyssnat på denna stativare?
/Martin |
|
Texianen
Member
286 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 17:16:41
|
Med en bra förstärkare låter den precis hur bra som helst, jag har själv ett par som jag för närvarande spelar på en gammal Nad förstärkare och det känns lite tråkigt. Hur som helst så kan man väl säga att den är väldigt bra på sin uppgift, nämligen att spela musik på ett klander fritt sätt. Den är väldigt känslig, så den föredrar nog rörförstärkare eller lågwattare i transintor sfären, kanske Lavardin, pass eller 47labs produkter skulle passa bra till denna. Ljudet är somsagt väldigt klart och fint, de målar upp en fin 3d bild och jag tycker att de "försvinner" på ett bra sätt i rummet, detta visar sig bra när man ser på film, ljudet blir väldigt "surroundigt" för att bara spelas i 2 kanaler. Bas återgivningen är väldigt bra den med, jag vet dock inte exakt hur djupt den går men kontrollen finns där och för att vara en stativare så får den av mig ett MVG för gott basutförande :)Vilken åverkan de icke existerande filtret gör har jag ingen aning om men någon nackdel för ljudet har det då sannerligen inte.
Hör med highend.se så kanske Polly kan fixa en dejt med dacapo och rör, det låter kanon. highend har ju även dulcet, eller kanske de heter duclet :/ vet inte riktigt vad de heter :) men det är dacaposarnas mindre bröder och även där förundras man av hur så mycket ljud kan kommua ur något så litet. Så hör av dig till PatrikPolly här på forumet så kanske han kan hjälpa dig!
Ha det bra |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 18:39:12
|
Jag har för mig att de testade dessa högtalare i någon av de senaste Absolute Sound-tidningarna. Eller om det var Hifi+ |
kabelskitsnackare
|
|
|
Decadent
Member
138 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 18:48:54
|
Jag har ett par Dulcet på hemlån just nu och om deras större syskon låter ens i närheten kan jag varmt rekommendera dem. Dulcet är små, men låter stooort (till och med långt där nere). Snabba, tighta och neutrala. Det enda problem jag upplevde var på riktigt riktigt låg volym, där de inte nådde hela vägen fram - och det är viktigt för mig. Högtalare som kan viska är ett måste.
Detta gäller alltså Dulcet, och inte Da Capo som jag aldrig hört.
Edit: HiFi+ lyssnade på DaCapo i hmm . . . nån stans runt #26 - #28. |
Edited by - Decadent on 2004/02/25 18:52:36 |
|
|
Texianen
Member
286 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 19:32:19
|
Dacapo viskar! vad ska man kalla dem? "ofrivilliga munljud"? små obetydliga smaskningar och andra mysko bakgrunds ljud hörs väldigt väl. På låg volym spelar de också väldigt väl med tydlighet och skärpa, mycket tackvare den höga känsligheten som är något högre en dulcet högtalarna.
stereophile´s kommentar: http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/1203reference3a/ |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2004/02/25 : 21:45:28
|
Jag har hört de nu på några demos men inte hemma hos mig. Mitt intryck är att det är mycket bra högtalare med extremt lite färgning och underbar dynamik som ger mycket liv i musiken. De har inte en rak frekvensgång men det kan man leva med tror jag.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
|
Topic |
|