HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Elac
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2004/02/25 :  09:01:37  Show Profile Send jonta a Private Message
Nån som har nån kännedom/erfarenhter av Elac-högtalarna? Speciellt golvarna 108 för 5 lax, kanske?

Dreams never end!

CG
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/03/19 :  11:43:24  Show Profile Send CG a Private Message
Hej !

Jag har ett par Elac 310 JET (stativare)och är mycket nöjd med dom.
Jag lånade hem B&W 805 Nautilus, Elac och Revel M20 och i mitt rum med min förstärkare (Priamre A20 mk3) och dvd (pioneer 464) så lät Elacen faktist bäst när det gäller röster, vilket avgjorde köpet för min del.
Jag har dock hört 805:orna låta bättre i annat rum med Classe cd/förstärkare, men så mycket pengar kunde jag inte lägga på hi-fi.
Nu har jag kompleterat med subwoffer (Audio Pro Focus) och nu funkar systemet även bra med film.

Best sound i Stockholm säljer Elac, där kan du provlysna.

/CG
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/03/19 :  12:45:48  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har Elac CL310 Jubilee Edition. Det är en begränsad upplaga högtalare. Det finns bara 250 par i världen. Det som skiljer den från den vanliga CL310 är ännu bättre låda, bättre komponenter och WBT terminaler. Jag är väldigt nöjd med de här högtalarna. Vet inte hur mycket bättre mina är än dom vanliga CL310 Jet men jag håller med CG om att dom är MYCKET bra på röster.
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2004/03/19 :  14:13:43  Show Profile Send jonta a Private Message
ok tack för svar!

Dreams never end!
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/03/19 :  14:32:55  Show Profile Send sker a Private Message
>marbrink
Bara 250 st Kul att ha lite ovanliga grejer Ser jubilee edition anorlunda ut rent utseendemässigt än den vanliga jet-modellen?
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

CG
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/03/19 :  15:30:14  Show Profile Send CG a Private Message
marbrink, vad driver du dina 310 med ? Signalkälla ? Nypris på specialutgåvan ? Har hör ett rykte om att dom kostade 16000 kr.
Jag är nöjd med min Primare A20, men det vore kul att prove en bättre cd-spelare.

/CG
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/03/19 :  17:36:05  Show Profile Send marbrink a Private Message
sker: Visst är det kul att ha annorlunda prylar!=) Det finns bara 2-3 par i Sverige med mina inräknat.
Den ser lite annorlunda ut där bak för hela baksidan är i aluminium och den vanliga har någon slags hårdplast tror jag. Sen står det Jubilee Edition på diskanten och så är det WBT terminalar. Men mest skiljer det sig nog på insidan. Tror det är lite andra element också...

CG: Jag driver mina med en Rotel RA-1070. Signalkälla är en Philips 963SA med JPC 2.5 nätkabel och Aurios fötter.
I Stereoplay stod det att nypriset var 2000 euro.

Postar några bilder







Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000