HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Stolen Moments Red Hot+Cool
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2004/02/24 :  20:03:22  Show Profile Send struts a Private Message
Det här är en cd som tar upp problematik runt AIDS där , om jag fattat rätt, vinsten går till olika internationella AIDS organisationer. Bara det kan ju vara en anledning till att köpa den men jag köpte den begagnad så den vinsten går ju inte till nåt AIDSprojekt. Men musiken som är en blandning av Hip Hop,jazz och funk är sanslöst bra och den har snurrat större delen av en vecka och den bara växer.
Måste tillägga att Hip Hop inte alltid varit så uppskattad musikform hos mig men den här skivan och skivorna med gruppen Bluezeum som också mixar Hip Hop ,jazz och funk har öppnat mina öron mer än ett snäpp.

Det bästa är som sagts den lyckade fusionen och dom musiker som får det att funk(a) så bra känner nog många igen från olika musikaliska sammanhang. Eller vad sägs om:

1. Donald Byrd with Guru and Ronny Jordan
2. MC Solar With Ron Carter
3. Michael Franti/Spearhead
4. Me´Shell NdegeÓcello featuring Herbie Hancock
5. Digable Planets with Lester Bowie and Wah Wah Watson
6. United Future organisation-UFO
7. The Pharcyde
8. The Roots with Roy Ayers
9. Incognito and Carleen Anderson with Ramsey Lewis
10. Groove Collective with Bernie Worrell
11. Us3 with Joshua Redman and Tony Remy
12. Umar Bin Hassan and Abiodun Oeyole with Pharoah Sanders
13. Don Cherry with the Watts Prophets and voices from the Stolen Moments TV show

Det är faktist en dubbel cd men den andra (bonus)skivan innehåller bara 3 låtar och har ett mer traditionellt jazzstuk, men bra det också om man gillar jazz.

Cd´n är från 1992 så den kanske inte är så lätt att få tag på men om du gör det så gör dig själv den tjänsten och köp den.
Kanske finns det nån annan på forumet som hört den?

Rekommenderas starkt/struts
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000