HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 License DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/02/24 :  19:21:51  Show Profile Send svejk a Private Message
Läste för några år sedan om Peter Bremen och License DAC. Någon som lyssnat eller har någon information om denna pryl?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/02/24 :  21:52:56  Show Profile Send perob a Private Message
Tror att jonte0 här på forumet har en!
/P

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/24 :  23:49:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har testet i High Fidelity här nånstans tror jag. Dacen som sitter i är en Crystal CS4328. Samma satt i Forsells DA.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/02/25 :  00:10:00  Show Profile Send svejk a Private Message
Läste för 6-7 år sedan en test i hifi musik. Fick bra kritik minst sagt. Det finns tydligen en teflon variant som skall vara ännu bättre. Frågan är. Hur står den sig idag? Är nog inte lätt att nosa upp. Har blivit lite sugen. Till hösten kanske!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/02/25 :  00:56:32  Show Profile Send jonte0 a Private Message
Still "teh best" :-)

/j

Edit: vad vill du veta om den ? Tror att jag har koll på det mesta ! Har en teflon variant !

Qui habet aures audiendi audiat

Edited by - jonte0 on 2004/02/25 00:59:25
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/26 :  01:21:54  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nyfiken, hur står den sig mot dagens bästa?

Bravo
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2004/02/27 :  17:06:27  Show Profile Send Adagio a Private Message
Är själva Dacen viktigast i en DAC, frågar man vissa försäljare säger de -"Det har hänt såå mycket på den digitala omvandlingen de sista åren, är det inte dags för dig att byta Cd-spelare?"
Min Dac har också CS4328-kp och CS8412-CP, skilda kort för digital och analog del, två trafos relativt kralliga kondensatorpaket, korten är befolkade av Wima, holco, Caddock, Thoshiba, mm lådan i kopparpläterat stål, kimber rhodium kontakter, även intern kablage är kimber och ja.. jag är faktiskt rätt nöjd forfarande med ljudet, men man undrar ju. Har tekniken sprungit ikapp, jag frågade på forumet där allt tekniskt kunande finns och folk tänker i formler mm det är två dagar sedan.. inte ett svar. Jag frågade lite andra tekniska frågor också, som stred mot de filosofier som gäller där inte ett svar, suck.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:32:38  Show Profile Send jonte0 a Private Message
Den håller "stången" skulle jag vilja påstå. Jämförde med dom där purcell eller vad dom heter för nåt år sen och det var väl kanske mer tycke och smak än att den ena var bättre eller sämre. Dock ingen ingående "test".

Det har varit efterfrågan på dom så sent som förra året från japan och USA där dom fått upp öronen för Licence No.1 som det bästa dom hört!

Kretsar i alla ära men det är hur man applicerar dom samt dess omgivning som spelar en väldigt stor roll för resultatet. Spänningsmatning, layout och utgångsteg är äckligt väl genomfört i denna produkt. Vi får hoppas att Peter kan klämma ur sig nån ny konstruktion. D/A omvandlar chippet finns ju inte att tillgå längre vad jag vet.

Nu blir det svårt att få teg i ett nytt ex (omöjligt?!) men hugg / testa om det finns nåt beg. till salu ! Musikalitet (åsså alla andra hifi paramterar i ordning ochså !) är honörsordet !

happy hunting !

/

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:36:16  Show Profile Send jonte0 a Private Message
ang Forsells D/A så var det Peter som designade den ochså. Licence är en vidareutveckling av den d/a:n !

Ni får slita den ur mina stela maskätna vitnade döda händer ......

;-)

/

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/02/27 :  22:15:28  Show Profile Send svejk a Private Message
Låter bra! Har lämnat en intresse anmälan på en sådan maskin till hösten. Nu är hifipengapungen och Haitis ekonomi jämnbördiga.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/02/28 :  10:30:09  Show Profile Send jonte0 a Private Message
Här finns en återfäörsäljare i USA ...

http://www.dnaudio.com/Bremen%20big%20pic.htm

Svejk - lycka till!

/j

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

Cantus
Lasse på Golden Age Music

9 Posts

Posted - 2004/02/28 :  18:39:39  Show Profile  Visit Cantus's Homepage Send Cantus a Private Message
Det står en License DAC och "dammar" på Golden Age Music i Alingsås om någon skulle vara intresserad!? Teflonvarianten!


Golden Age Music
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/02/28 :  19:18:05  Show Profile Send jonte0 a Private Message
Hur mycket skall ni ha för den?

/

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

Cantus
Lasse på Golden Age Music

9 Posts

Posted - 2004/02/29 :  08:59:08  Show Profile  Visit Cantus's Homepage Send Cantus a Private Message
Tja, listpris var ca 60 000kr när den var ny... Vad anser ni att den kan vara värd idag?

Golden Age Music
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/05 :  10:41:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Förklarar kanske varför jag såg en hos pantbanken i Göteborg för något år sedan. Skulle kanske ha köpt den då.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000