HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kondingar till nätdel (HSP)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/02/23 :  10:19:37  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Håller på och meckar med min Morgan-Jones hörlursförstärkare. Har kommit så långt att jag skulle beställa de sista komponenterna. Insåg då exakt hur mycket större elyter för höga spänningar kostar!

Dels är problemet priset (de är _dyra_), dels att jag faktiskt inte hittat allt jag ska ha. Har givetvis letat igenom listor hos företag som säljer överskott och liknande. Det jag främst behöver (elfa har några av dem till hiskeliga priser) är:

220uF elyt, 320+V
100uf elyt, 250V
470uF elyt, 250V

Den sista är den klurigaste. Några tips? Ja, jag har använt sökfunktionen och letat ett bra tag ;)

www.skivatbrod.com

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/02/23 :  10:42:19  Show Profile Send UrSv a Private Message
Allt är ju standard och Elfa har gott om samtliga. 470u/400V Elfa 67-547-66. Med flera.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2004/02/23 :  10:48:16  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Hör med Bernt Jansson han kanske har några åt dig till vettigt pris

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/02/23 :  11:31:20  Show Profile Send cittroman a Private Message
Jag har 470uf 450v
270uf 450v
100 uf 400v

Alla snap in

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/02/23 :  12:05:44  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
UrSv: Där ser man, den sistnämna hittade jag inte i min några år gamla Elfa-katalog. Måste missat den på nätet =)

Kanske inte framgick helt klart men tråden var mer gnäll om höga priser hos Elfa, och därmed ett försök att få tag på billigare =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/02/23 :  13:26:34  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jahaja, då kanske cittroman är rätt leverantör.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000