HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare till Marantz PM7200?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ålänningen
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/02/19 :  19:33:32  Show Profile Send ålänningen a Private Message
Har en kompis som tänker skaffa sig ett helt nytt system. Budgeten är ca 20.000 kr. Han har bestämt sig för Marantz PM7200 förstärkare plus Marantz DV6400 DVD spelare = ca. 10.000 kr. Alltså återstår ca. 10.000 kr till högtalare. Han är ny innom hi-fi och har noll koll på vad det finns för högtalare på marknaden och vad som låter bra tillsammans med Marantzen. Han lyssnar mest på pop musik a la det som spelas på radion (typ Rix FM), men oxå Clapton, blues ,jazz och klassiskt. Öppen för både golvare och stativhögtalare, men golvare är att föredra.
Någon som har ett förslag till ett par fina högtalare? Gjärna oxå var man kan köpa dessa, hellst i Stockholm.

Mvh
Mikael

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/02/19 :  19:46:12  Show Profile Send nurfen a Private Message
Kolla med Pause om de har några demade Audiovector M3!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2004/02/19 :  20:27:52  Show Profile Send vole a Private Message
Du har PM !

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/20 :  00:17:27  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
jag har för mig att nån engelsk tidning parade ihop 7200:an med quad 11L stativare...
(7200 kostar 6000:- på reference i sthlm, men runt 4500:- på www.apparat.se det ger mer pengar att lägga på högtalare eller kablage...)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2004/02/20 :  00:56:49  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Jag tycker att Monitor Audio låter kalas med Marantz. Kör själv med MA Bronze 4 till Marantz Pm7000. Kolla upp Monitor Audio Silver 6 och kolla även in Audiovector (vet dock inte hur de låter med Marantz)
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2004/02/20 :  08:39:07  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
bossanova har ett par JmLab 816 cobolt sigantur för 8.900 kr (nypris 14.500 kr) och de spelar väldigt bra tillsammans med marantzen (jag har marantz pm och cd 17 mkII tillsammans med dem).

Annars finns även deras stativare till salu här på hififorum under säljes men de håller inte riktigt samma klass enligt mitt tycke.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000