HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD T562 eller H/K DVD25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2004/02/19 :  09:00:26  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Jag funderar på att byta min DVD-spelare(Pioneer DV-525),mot antingen en NAD T562 eller en H/K DVD-25


Vilken av dessa två skall man köpaÄr det någon som har sett/lyssnat på någon av dessa DVD-spelareVilken är det bästa köpet både ljudmässigt och ekonomoiskt sett


HHmm,men man är ju NAD-fantast,så det kanske blir en NAD iaf

/Tin Man

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/02/19 :  11:21:27  Show Profile Send dumbo a Private Message
Jag har inte lyssnat på NAD:en, men äger däremot en DVD25.

Nu kan jag inte göra anspråk på att vara en tvättäkta audiofil, men jag gillar ju när det låter bra. Jag är alltså inte extremt kräsen och har inte nån jättedyr anläggning men gillar ändå välljud.

Jag var på jakt efter en DVD-spelare som skulle kunna ersätta både min gamla Technics CD-spelare och min skit-DVD-spelare.
Vad gäller CD-ljud så tycker iaf jag att den står sig bra och det gör många andra åxå, om man ser till va som står skrivet i recensioner och på forum på nätet. Det var ett rätt hyggligt lyft från min gamla CD-spelare iaf, men den hade ju några år på nacken åxå.
DVD-25 ska ha bra bildkvalitet åxå, vad "de" säger. Jag har inte nån tillräckligt stor och fin TV för att kunna göra nån rättvis bedömning, men det var iaf markant skillnad mot min tidigare billighets-DVD. Det såg jag till och med på min lilla skrutt-TV. :-)
Den är dock inte lika fullspäckad med "balla funktioner" som tex Pioneers spelare är.

Jag är ivfsh nöjd med DVD-25:an.

Har du några specifika frågor ang DVD-25:an så är du välkommen att fråga på. Jag svarar efter förmåga. :-)
Jag har dock inte testat den i någon flerkanalsanläggning.

Jag kollade lite på NAD:s spelare åxå, när jag var på jakt, men släppte tanken på dem då jag praktiskt taget inte kunde hitta någon info alls om dem. Inga recensioner, inga manualer att ladda ner, inga specar vad gäller vilka skivor de klarar (inte ens på dvdrhelp.com). Ingenting. (Det är möjligt att det är annorlunda nu dock.)
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2004/02/20 :  08:34:39  Show Profile Send Tin Man a Private Message
oki,men det blir nog en NADDet passar ju bäst ihop med min NAD-förstärkare,samt att det är nära till Hifi-klubbenSedan var det ju bra pris om man tänker vilka prestanda man fick för de pengarna


Vill du ha info om NAD,så kolla på deras hemsida: www.nadelectronics.comdär finns det manualer till alla deras produkter som du kan ladda ner


/Tin Man
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/02/20 :  08:44:38  Show Profile Send dumbo a Private Message
Det fanns inte tillgängligt några manualer där när jag var där och kollade. Det kan ju ha varit tillfälligt dock. Hoppas NAD-spelaren blir bra iaf. :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000