HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp mig med era kunskaper!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2002/09/14 :  11:02:17  Show Profile Send lusse a Private Message
Tänkte sätta ihop en budgetanläggning till mina föräldrar. Tänkte köpa allt begagnat men vill ändå ha bästa ljud/krona. Förstärkare hade jag tänkt mig antingen Harman/Kardon 650 alternativt
Marantz PM-7000. Och CD-spelare hade jag tänkt mig Arcam Alpha 7SE eller liknande. Både förstärkarna och cd-spelarna ska ju helst vara ganska lätta att få tag i begagnade. Är det några som har lyssningserfarenheter från dessa komponenter eller eller har andra tips är jag ytterst tacksam! Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg!

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/09/14 :  11:06:56  Show Profile Send yalpa a Private Message
det där blir ju klockrent...speciellt ihop med dynaudio stativare, det lär bli mäktigt ljud...det är anläggningen som jag rekommenderade till nån här på forumet som ville köpa sony-grejjer för ett tag sen, jag kommer dock inte ihåg hur det hela gick...

Go to Top of Page

Punk
Member

108 Posts

Posted - 2002/09/14 :  12:14:54  Show Profile Send Punk a Private Message
PÅ Hifi magasinte finns det en annons som innefattar
CD: Sony CDP-XB930QS
Stereoförstärkare: Sony TA-FB930QS
ignalkabel:Nordost Black Knigth 0,6m

Begärt pris 4300:- nypris 9200:-

Kan vara nåt

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/09/14 :  12:24:18  Show Profile Send yalpa a Private Message
sonyn är bäst på allt förutom musikaliskt engagemang...har själv haft sony cd...brrr...de är dock överlägsna på bärbart

Go to Top of Page

Punk
Member

108 Posts

Posted - 2002/09/14 :  12:28:52  Show Profile Send Punk a Private Message
Annonsen finns även här på Forumet.

Vad anbelangar dina åsikter om Sony så får det stå för dig

Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2002/09/14 :  12:33:13  Show Profile Send lusse a Private Message
Efter lite efterforskningar så tror jag att jag stryker Marantzen ur förstärkarvalet. Läste många mindre positiva recensioner på audioreview. Blir not HK 650. Borde passa bra designmässigt ihop med Arcam. Riktigt plastigt o gott!:) Faktum är att jag inte lyssnat på någon av dessa grejer men mitt sunda förnuft håller Arcam o HK som de mest prisvärda. Som sagt, dom som har egna lyssningserfarenheter vill jag gärna ta del av!

Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/09/14 :  12:34:13  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Jag måste säga att jag tycker att Punks förslag är alldeles lysande. Visst yalpa, en del av Sonys grejer är kanske inte lysande men för de pengarna tycker jag att det är ett bra förslag.

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/09/14 :  13:37:51  Show Profile Send yalpa a Private Message
nånting som sunt folk (som inte har förirrat sig i hifiträsket) märker, är om stereon låter engagerande...såna brukar inte gilla sony, men visst...låt er luras av byggkvalitén och designen osv.

HK och Arcam lär göra mos, (japps-mos) av sonyn...

skulle man dock sträcka sig lite till och fixa en Linn classik utan radio för 6-7000, då är det "" ihop med dynaudio 40-50 stativare...en kombination för 10 lakan som gör att jappsarna darrar och kastar in handduken...en stereo som för priset låter så bra att man aldrig vill stänga av den...

men det är ju IMHO, alla får tycka vad de vill...skulle mina päron köpa stereo så hade jag tvingat dem att gå på mitt förslag...

fast det kanske inte längre är budget om man pungar ut 10lök?


Edited by - yalpa on 2002/09/14 13:39:03
Go to Top of Page

Punk
Member

108 Posts

Posted - 2002/09/14 :  13:47:13  Show Profile Send Punk a Private Message
Ja Ja..........

Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/09/14 :  14:31:50  Show Profile Send JM a Private Message
quote:
Originally posted by lusse

Tänkte sätta ihop en budgetanläggning till mina föräldrar. Tänkte köpa allt begagnat men vill ändå ha bästa ljud/krona. Förstärkare hade jag tänkt mig antingen Harman/Kardon 650 alternativt
Marantz PM-7000. Och CD-spelare hade jag tänkt mig Arcam Alpha 7SE eller liknande. Både förstärkarna och cd-spelarna ska ju helst vara ganska lätta att få tag i begagnade. Är det några som har lyssningserfarenheter från dessa komponenter eller eller har andra tips är jag ytterst tacksam! Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig helg!






Hej ! Jag kan iaf gå i god för Arcam-spelaren ! jag har en Alpha 7 själv som jag är väldigt nöjd med. 7SE har jag inte hört, men den är säkert ännu bättre. Dessa spelare borde man ju kunna hitta beggade för 2000-2500kr tror jag.. Varför inte en beggad Arcam-förstärkare också ? ...

Mvh/Janne



Edited by - JM on 2002/09/14 14:32:44
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/09/14 :  15:27:22  Show Profile Send jajon a Private Message
Köp en Linn Classik med Linn Kan stativhögtalare så blir de nöjda.

http://www.linn.co.uk/


// Jacob
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/09/14 :  17:31:15  Show Profile Send Hepcat a Private Message
quote:
Köp en Linn Classik med Linn Kan stativhögtalare så blir de nöjda.


Vet inte varför men håller med



Mikael

Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2002/09/23 :  20:41:38  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Jag har på flera ställen rekommenderat Arcam Alpha 7. Men det finns ju en riktig begagnatbomb som du inte kan gå fel med. En Rega Planet ska de ju ha! Runt 3000 kr begagnat...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000