HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Anatek A50
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/02/19 :  14:31:45  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Nu har jag fått hem den och spelat ung. 3 timmar. Mina första intryck. Kvalitets byggd inga ondödigt lull lull på den. Dock kunde den haft en fjärr samt preout. En blå lysdiod som talar om att förstärkaren är på lyser ganska irriterande.
Nu till ljudet. I början lät det nästan lite för ljust och kallt. Men nu när förstärkaren har blivit varm är upplevelsen ruggig. Jag har haft hemma en Holfi integrerad samt lyssnat på Arcam, Primare Regam, Classé bla. De spelar inte i närheten av denna. Jag hör detaljer på skivor som jag aldrig har hört innan. Hela ljudspektrat är enormt detaljerat och förstärkaren delar upp detaljerna på ett fantastiskt sett. Den spelar hur mjukt och fint som helst. Gittar anslag låter underbart och man kan bara luta sig tillbaka och njuta av musiken. Givetvis spelar den inte lika tungt som många andra mera kraftiga förstärkare men jag fick en positiv överraskning när jag spelade Metallicas Black Album hur pass mycket bas det kom ur denna lilla rackaren. Mina Audio Vector M3 Sign har aldrig låtit så bra. Nu måste Thoren vara underbar om det inte skall bli denna. För 15tkr är det ett kap för de som sätter välljud främst. Song and sing write musik typ Dido låter

http://www.anatek-audio.co.uk

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/19 :  15:55:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Så gär ser den ut.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000