Modellen i fråga finns nog inte längre i produktion. Den såldes av Golden Age Music. Själv köpte jag mitt ex från Westtone Audio i Falkenberg.
Denna förstärkare har ett enormt driv över hela registret, framförallt i basen som verkar sakna grund helt. Upplösningen är även den klart godkänd.
Anledningen att jag sålde min maskin var framförallt problem i hanteringen av pianoklang och trumpetmusik, för att nämna två exempel. Jan Johanssons Jazz på svenska/ryska blev t.ex. olidlig att lyssna på. Möjligen hade förstärkaren presterat bättre tillsammans med en "mörkare" CD-spelare (och inte Pioneer PD-S06...).
Har lyssnat på tri88 har jag för mej den hette. En 50 petare med 4st. KT88. Hörde den med någon av Nautilusarna och det lät otroligt bra. Mycket mjukt och levande med förvånansvärt mkt drivkraft. Mycket musik för pengarna från just denna modell i allafall.
MVH
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Jag har fått intrycket att Cayin använder sig av komponenter av förvånadsvärt hög klass för de prissegment deras produkter ligger i.
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
Det finns flertalet kinesiska fabrikat som håller oerhört hög kvalitet både bygg och ljudmässigt. ASL och Opera är två andra som också har låga priser relativt till vad man får. Hur de lyckas med detta får vi ej spekulera i på detta forum.
MVH
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se