HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 B&W 704 - mina nya älsklingar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonsa
Starting Member

15 Posts

Posted - 2004/02/17 :  20:31:15  Show Profile Send jonsa a Private Message
Nu när jag haft mina B&W 704 i nästan två veckor antar jag att det är dags att komma med lite första intryck...



Det jag bytte ifrån är ett par B&W 603 S3, en trevlig och mycket prisvärd högtalare. Men jämförelsevis, helt totalt jä-la värdelös. 704:a spelar i en helt annan liga, basen börjar djupare än jag trodde möjligt på ett par mellanstora golvare. Mellanregistret är rigtigt trevlig, kanske skulle jag kunna tänka mig lite mer volym, eller kanske exakthet. Diskanten är luftig, i början på gränsen till högljud, den har nu lugnat ner sig och spelar mycket mer solit och lugnare.



Utseendet är fulländat till perfektion (subjektivt, jag vet men tycker iaf att de är otroligt snygga) Tillskillnad från cdm så är träarbetet vackert utfört utan minsta fel...
Lite lätt avrundade upptill och avsmalnande bakåt.



Tillbaka till ljudet, vem bryr sig hur de ser ut (ok, jag bryr mig lite...).

Vid första spelningen fick jag faktiskt den där känslan i magen man får när ngt låter riktigt jävla skitbra...
Synd bara att jag har begränsad yta, endast 16 m2, gör att jag varit tvungen att plugga båda portarna för att inte fladdra bort i soffan. Kanske skulle en stativare varit bättre, men gillar man golvare så gör man :)... Dessutom måste man hålla hoppet uppe om att man ska flytta till ngt större...


Hur som hälst så har de bara varit mina i två veckor och är knapt inspelade ännu så jag antar att jag återkommer med mera info om ett tag...

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/02/17 :  20:43:21  Show Profile Send f95toli a Private Message
Fina bilder
Jag provlyssnade själv 704or när jag skulle köpa högtalare för ett tag sedan. Det är MYCKET trevliga högtalare (inspelade vill säga, oinspelade är diskanten hemsk) och det var ytterst nära att jag köpte dem (det slutade med att jag köpte ett par begagnade högtalare istället).

Vad driver du dem med? Jag provlyssnade dem med Classé elektronik vilket lät mycket bra. Jag gissar på att det är högtalare som kan "växa" ganska mycket med bra elektronik.

edit: Jag glömde skriva välkommen till forumet

Edited by - f95toli on 2004/02/17 20:44:23
Go to Top of Page

jonsa
Starting Member

15 Posts

Posted - 2004/02/17 :  21:00:24  Show Profile Send jonsa a Private Message
Tack...

Stärkare: Thule IA150B
CD: Nad 524 (dock endast provisoriskt, då min Thule DVA150B kommer på fredag)
Signalkablar: QED silverspiral
HT kabel: Taralabs nexa (letar efter pengar att byta ut dem dock...)

Har lyssnat på en hel del olika stärkare + CD/DVD men bara kommit tillbaka till en sanning hela tiden, thule balanserat låter bättre och är snyggare... Så när jag det var dags att handla var valet självklart...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000