Patetiskt! Det har med volymen och tiden på dygndet att göra. Däremot vore det inte fel att förklara för loudness åke att loudness knappar och bashöjning på tonkontrollerna gör att ljudet tränger in hos grannarna på ett onödigt sätt. Ex jag har basen på max plus loudness. 7+8 db dvs hans lyssningsvolym ur grannarnas perspektiv är 15 db högre då mellanregister och diskanten stannar inne i lägenheten.
Undrar om man kan driva igenom en motion med att även förbjuda skällande/ylande hundar; lekande barn med leksaker (typ bollar); högljudda dammsugare; träskor; återkommande slarv hos boende (läs: som tappar saker el. likn. i golvet, ofta) o.s.v...?
Problemet som jag ser det är det väldigt vanligt förekommande problemet med att visa hänsyn. Både från den som har subwoofer och den som inte vill tillåta andra personer att se på film eller lyssna på musik emellenåt. Dessbättre så har jag förhoppningsvis numera undanröjt alla problem som kunnat uppstå med damen som bor under mig.
Det här genom att ha förekommit henne vid en fest som spårade ur samt varit allmänt trevlig mot henne.
Så det gäller att använda sin anläggning med förnuft.MvhKristofer
Subban skall bara vara på så pass volym att man bra precis hör basen, ej så väggarna skakar, på mina subbor är det i det närmaste omöjligt att se några konrörelser på normal volym.