HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Spikes ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2004/02/17 :  13:59:31  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message
Hejsan !

sitter här och funderar på vad skulle spikes göra för mina högtalare ?
märker man skillnad ? kan man montera det på villka högtalare som hällst ?

MvH R.H

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/02/17 :  14:49:45  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag och många andra använder inte spikar under högtalare. Tvärtom så menar jag att det allra bästa är att hänga dom i trådar från taket. Det näst bästa är vibrationsdämpande kuddar som finns att köpa för olika vikt på utrustningen. Sonic Design eller nåt tror jag dom heter.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2004/02/17 :  16:33:29  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message
okej ! jag har iof inga problem med vibrationer ! tänkte bara om det gjorde något på ljudet
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/18 :  02:25:07  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ljudkaraktären ändras med spikar och kuddar, det enklaste är väl att prova lite olika varianter och lyssna efter vad man tycker ger bäst resultat.
Kuddar sägs ge mera bas bl.a., spikar mera snärt i ljudet kanske, i alla fall enligt vissa.

Sonic Design gör kuddar som går att finna i de flesta butiker.
Bra spikar, som dessutom skyddar golvet, har norska Soundcare med sina Superspikes.

Bravo
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/02/22 :  10:33:18  Show Profile Send orthanc a Private Message
Jag använder mig av norska Soundcare. Lär säga att jag är väldigt nöjd med dessa, det blev ett fint lyft framför allt i basen, samt lite i mellanregistret.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/02/22 :  12:10:17  Show Profile Send lasselite a Private Message
Vilket som är bäst för dig bestäms av högtalarna och rummet, särskilt då golvet. Sök och du skall finna:)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000