HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vifas ringradiator till evidence 470
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/15 :  21:14:02  Show Profile Send schull a Private Message
Funderar på att byta diskanten i mina Dali Evidence 470 till vifas ringradiator, igentligen är jag nöjd men det vore kul att prova, vifa diskanten har ju fåt mycke beröm sen såg jag att nya vr4 hadde dom.
Tror ni det bara funkar att byta rakt av

MVH.L.Schullström

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/02/15 :  21:40:10  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
naj du moste troligtvis ändra delningsfiltret och för att få det bra så måste du veta hur restan av elementen beter sig, framför allt hur hög nivå dom har. är det rätt mått på det nuvarande hålet? m.m.

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/15 :  21:57:13  Show Profile Send schull a Private Message
Smallsuper::::
Nivån kan inte vara så svårt att fixa inte hålet i baffeln heller, vad är det som kanske måste göras med filtret? filter är inte min specialité. Högtalarna är för övrigt ombyggda lite grand
så att såga och borra lite är ok
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/02/15 :  22:07:17  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
det är ganska många saker som man ska tänka på.. tyvär är inte jag häller någon expert men bara för att dra ett exempel så kanske det är helt fel delning på diskanten, som gör att det kanske blir en tokig dipp vid delning, tror inte den är delad för lågt iaf med tanke på att tx25:an går relatift djupt, tror inte dali delar så djupt?. Men xt25 mår bra av att delas lite höge iaf typ 2,5 - 3khz.
som sagt ingen expert men brukar vara en tummregel, stoppa inte i anndra element i "köpes talare"..

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/16 :  00:35:54  Show Profile Send schull a Private Message
Ok Smallsuper jag förstår jag får fundera på saken ett tag till
Tack för visat intresse.
MVH.L:S
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/02/17 :  12:40:51  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
En jämförelse av XT25 och DX25(HF-LS1)

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

schull
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/02/17 :  20:37:59  Show Profile Send schull a Private Message
Jag tror 470 är delad vid ca 3000Hz , Skulle kanse funka? någon som vet va det sitter för diskant i 470 som orginal? så kann man jämföra ...(jaja stavar som en kratta)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000