HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Analogkonstruktör sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2004/02/15 :  20:33:18  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag vill först och främst tacka epkpeng för att jag fick tillåtelse att lägga in denna annons.

Jag driver sedan tre år tillbaka företaget Anaview AB i Helsingborg som bedriver konsultverksamhet inom området analog elektronik. Vi består idag av två konstruktörer och vi har stora företag som kunder. Vi har mestadels utvecklat strömförsörjningssystem för militär och telekomapplikationer men under det senaste året har vi också fått in uppdrag inom klassD konstruktion. Vad gäller klassD så har utvecklat en egen teknik som kallas VCCA (Voltage Controlled Current Amplifier) och den presterar i klass med de bästa i världen. Under vissa förutsättningar har vi mätt upp THD på under 0,0006% och inte bara det, den låter mycket bra enligt namnkunniga audiophiler. Denna teknik marknadsför vi nu för utvecklingsprojekt i hela världen och det har varit väldigt positiv respons eftersom vår modulator också är den billigaste tänkbara.

Vi söker nu en person som brinner för analogkonstruktion men vi har en ganska lång lista med krav.

- Hög utbildning dvs minst 120p med inriktning mot elektronik.
- Lång erfarenhet av PWM-teknik.
(- Erfarenhet av DSP-konstruktion)
- Flytande engelska i tal och skrift
(- God Tyska)
- Stor datorvana och labbvana
- Självgående och med stor social kompetens

Min kollega som jag anställde för ett år sedan hittade jag på detta forum och jag gör därför ett försök att hitta ytterligare en på detta vis.

Ni som möter våra krav och som är intresserade, maila på nedanstående mailadress.

Mvh / Patrik Boström
patrik.bostrom@anaview.com
www.anaview.com

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2004/02/17 :  09:56:16  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag begår brottet att flytta upp min egen tråd, lovar att aldrig göra om det

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/17 :  10:07:34  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
För andra hugande företag som undrar är detta ett försök och en test som vi OK'at Pabo att göra.

Företag som önskar söka medarbetare ombeds kontakta mig (epkpeng) eller Pac.

mvh
// Pär
// Admin
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/02/17 :  11:01:08  Show Profile Send UrSv a Private Message
Får nog känna mig tvingad att berömma inblandade för det godkännandet. På denna plats kan man säkert hitta mängder av människor som antingen är rätt själva eller känner rätt folk. Det är inte världens lättaste idag och för Pabos företag är rätt person avgörande för framgången såvitt jag kan se och detta är viktigare ju mindre ett företag är.

Lycka till Pabo och jag önskar det var mitt specialområde för det låter himskans skoj det ni håller på med.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/02/17 :  11:08:10  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Patrik, det är inte många meriter som krävs men de är tunga. Nuförtiden finns det bara dataknuttar, där ett och noll är verkligheten. För mig har det varit tvärtom. Jag kan för mycket(*) analogt och alldeles för lite digitalt för att man ska vara riktigt flexibel fast jag tränar hårt på programmering och det är bara (nästan) "learning by doing " som gäller.

Lycka till med sökandet.

Mig står det inte det minsta med platsannonser. Det hade varit mer störande med bantingsmedel.

*) I förhållande till det digitala. Kunna för mycket, det kan man aldrig säga!

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2004/02/17 11:20:23
Go to Top of Page

swede
Member

1091 Posts

Posted - 2004/02/17 :  15:08:30  Show Profile  Visit swede's Homepage Send swede a Private Message
När jag tröttnat på att kuska omkring i världen och bygga databaser, vill jag skola om mig till analogkonstruktör, bo i ett litet hus i Vallda och skjutsa ungar till dagis. DET vore dröm-livet!

//magnus

perl -ne'chomp;$a.=pack"b*",$_;END{print"\n$a\n\n"}'<<RM
10000010001101101010011000001110000101100000010001001110
101011100011011010100110110011101000010001010000
RM
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000