HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Strömförsörjning 27Mhz klocka
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/12 :  18:19:45  Show Profile Send Freddie a Private Message
Jag ska uppgradera min DVD med ny analogdel (AD8620, Sanyo OS-CON kondingar) och ny klocka. Klockan (XO1) kommer att köpas från Guido Tent. Till den behöver jag en strömförsörjning. Frågan är vad som vore lämpligt att ha , funderar på en enkel koppling med en TL431 och buffra med en transistor. Ett annat alternativ vore ju att köra med LM317.

Vad tycker du? Kom med förslag

/Freddie

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/12 :  19:50:52  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
kolla gärna in LM723, mycket kringkomponenter men det kan det kanske vara värt, shysst reglering trots att det är en gammal krets.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/02/12 :  20:41:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Shuntreglering brukar bli musik, här är en intressant idé:
http://www.wenzel.com/documents/finesse.html

Intressanta artiklar:
http://www.tnt-audio.com/clinica/regulators_noise1_e.html

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2004/02/13 :  16:25:17  Show Profile Send Freddie a Private Message
Tack för tipsen.

LM723 har jag aldrig ens kollat på, ska ta en titt.

Men det lutar åt att jag kör med en Tl431:a buffrad med en transistor. Så som exemplet i databladet, det borde bli rätt bra dessutom är det billigt och enkelt. Såg att LCaudio har kört med liknande koppling till deras klocka.

/Freddie
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000