HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 * Vinylfrågor - samlade - sorterade * ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/02/11 :  13:11:43  Show Profile Send yak52 a Private Message
Det ställs många bra frågor här på Forumet och det kommer en mängd bra svar och tips tillbaka. Genom sökfunktionen går det att få fram intressanta gamla trådar, men det blir ofta lite ostrukturerat och många frågor kommer därför regelbundet tillbaka.

Jag är intresserad av Vinyl, lär mig hela tiden, men har många frågor och uppskattar den erfarenhet som många här skaffat sig. Vinyl är en bred vetenskap som ger en fin belöning tillbaka genom ett vackert ljud, men resan dit kan vara lite skumpig. När allt är rätt justerat får man betydligt bättre utdelning oavsett prisklass på utrustningen och uppgraderingsmöjligheterna är sedan oändliga.

Min fundering: skulle det gå att skapa en egen rubrik på något sätt för Vinylfrågor, så att alla fina tips och rekommendationer finns mer samlade och sorterade? Det är krångligt att ha för många rubriker, men vinyl känns som ett stort område som ska leva länge.

Åsikter, möjligheter?

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/02/11 :  13:24:44  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Byt till CD!


Edited by - qsecofr on 2004/02/11 13:24:57
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/02/11 :  13:43:11  Show Profile Send yak52 a Private Message
qsecofr,

Jag har en bra CD-spelare som fungerar fint.

Om man aldrig provat vinyl när den låter riktigt bra eller inte har en stor samling skivor, så räcker det bra med CD eller DVD.

Jag frågade efter tips om Vinyl!

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2004/02/11 :  14:15:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
En vinyl del vore trevligt.
Typ på samma sätt som flerkanalsdelen.
Men o andra sidan vet jag inte hur praktiskt det blir.
Tex. Vart ska man ställa frågor om diy spelare, under diy eller vinyl delen osv..


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/02/11 :  14:45:17  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Det finns många fora för enbart Vinyl tex: http://www.vinylengine.com. Jag tycker att det räcker med sökfunktionen för att sortera ut Vinylfrågorna i detta forum.
qsecofr: Jag skulle säga tvärt om, byt till Vinyl

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2004/02/11 :  15:07:53  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
quote:
Gemeni Posted - 2004/02/11 : 14:45:17

Det finns många fora för enbart Vinyl tex: http://www.vinylengine.com. Jag tycker att det räcker med sökfunktionen för att sortera ut Vinylfrågorna i detta forum.



Ni är hjärtligt välkomna till vår lilla site. Maila gärna om ni har frågor eller åsikter om siten.

Det kan framöver kanske bli möjlig med ett samarbete mellan Vinylengine och Hififorum.nu, detta är dock inte klart ännu. Jag ska återkomma med lite förslag Pac, jag vet att det har dröjt .

quote:
Gemeni Posted - 2004/02/11 : 14:45:17

qsecofr: Jag skulle säga tvärt om, byt till Vinyl


Naturligtvis

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/02/11 :  15:32:03  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Det var mer sagt som ett skämt, därav den lilla smilen



Edited by - qsecofr on 2004/02/11 15:32:17
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/02/11 :  15:36:26  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
qsecofr: "Det som inte tål att skämtas med, det förtjänar sällan att tas på allvar", Sigfrid Lindström

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/02/11 :  16:50:54  Show Profile Send yak52 a Private Message
Tack för svaren!

Jag tycker att det verkar mycket vettigt att hänga på Vinylengine som redan är etablerat. Går det dessutom att få till något samarbete med Hififorum vore det utmärkt.

Hälsningar,

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000