HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 5tummare som låter som om den vore en 12tummare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/10 :  20:54:49  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Hallo alla!
Nu har jag lyckats bygga ihop en felfritt fungerande förstärkare jag har provat att driva mina subbor och min minsta sub som är en 5-1/4 tums JBL driver spelar djupare än nån annan sub jag har sist jag hörde ett bastryck som detta va när en klasskamrat som nu har slutat spelade på i sin bil, han hade dubbla 15tummare. Sen dess har jag inte hört en bas som denna, denna lilla 5tummare utklassar mina 8tummare totalt med denna förstärkare

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2004/02/10 :  21:10:45  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Vad är det för förstärkare du byggt?

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/10 :  21:30:16  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Mcz: Det är en 20 watts färstärkare som går på 12 volt så man kan ha den i bilen.
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2004/02/10 :  22:13:26  Show Profile Send mac a Private Message
Låter spännande. Berätta lite mer om bygget. Kostnad? Lättbyggt? Vad heter 5 tummaren? Hur stor låda till elementet. Lite bilder vore kul också.

/Marcus
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/10 :  22:46:01  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Allt det kostade var ca 21 dollar för 15 st integrerade förstärkarkretsar, resten hadde jag redan. Baslådan är en fjärde ordningens bandpasslåda som använder sig av ett JBL GT5.0c element, lådan är avstämd på ett ungjefär mellan 45 och 90 Hz. Förstärkaren använder sej att en krets kallad uPC1230H2, lite info finns på NTE corss reference search och jag har ett schema på hur det är kopplat, jag hadde lite problem i börjag men nu har jag en komplett förstärkare som funkar prima, förstärkaren pallar mindre än 15Hz upp till 90KHz om inte mer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000