Author |
Topic |
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/03/07 : 06:12:00
|
Kommer , jag lovar ! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
Edited by - reeltoreel on 2004/03/07 13:08:52 |
|
|
LJN
Member
296 Posts |
Posted - 2004/03/07 : 12:43:26
|
Jag instämmer med övriga, trevlig träff som lovar gott för uppföljning och då kanske med större uppslutning och lite mera prylar att kolla/lyssna på. Tyvärr så var även jag tvungen att åka hem tidigt på eftermiddagen.
Sen är det alltid roligt att lyssna "hifi-knuttar" som Sladd.
Lägger upp lite bilder som dom övriga deltagarna får kommentera och berätta mer om.
Först ut är Sladd med en 80 kkr kabel paret, mest för att visa hur den ser ut. Sladd hade också med sig en nysläppt högtalare från QRS. Mindre 2-vägs, hyfsat prisbillig - ca. 6900.- enligt uppgift. Lät riktigt bra, men det gör många moderna mindre 2-vägare idag.
Delar av dom samlade...
Kolla in baren...
Mera hifi-prylar, Halvfärdiga ProAc-cloner och QRS
HK-förstärkare, en digitalförstärkare - Panasonic, Classé CD-spelare, Sony CD, Sentec Diana....
En Polsk tjusig rörförstärkare - hög mysfaktor, Sony CD...
Ett äldre Dynamic Precision slutsteg, norge,s svar på Krell..
Klipsch högtalare, snygga membran...
Det var allt jag hade att förmedla denna gång.
Lennart Jönsson från Askersund
|
/Lennart |
Edited by - LJN on 2004/03/08 16:03:44 |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2004/03/07 : 13:09:10
|
Fan!! Verkar ju jäkligt nice ju. Så tråkigt att mna missade detta. Man får hoppas på att det blir fler gånger i framtiden. |
|
|
dajz
Member
325 Posts |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 12:37:23
|
En låt spelades mycket flitigt i det "stora" rummet på träffen.(alltså där vi INTE åt lunchen) Just denna låt hade en fruktansvärd djupbas, kan någon tala om vad det var för skiva ? Tror det var en Quinna som sjöng.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
Edited by - reeltoreel on 2004/03/08 12:57:35 |
|
|
sveli
Member
129 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 20:08:26
|
Skulle vara roligt att få några kommentarer på hur de nya QRS högtalarna lät?
Mvh /Sven |
|
|
Jensevik
Member
513 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 21:12:20
|
Det är defenitivt en bra högtalare. Den spelade på riktigt bra med min stackars H/K stärkare men fick lite bekymmer när volymen hamnade en bit över normal. Enligt Sladd är den byggd för normalstora vardagsrumm och normalhöga volymer och det verkade den fixa galant. Det finns så otroligt mycket högtalare i den prisklassen så försök att få lyssna på några olika. |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
|
|
Topic |
|