HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifiträff i Kristinehamn.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/03/05 :  15:39:01  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Toppen Sladd! Det här kommer bli jättekul!
Monster?

Dajz: Det spelar ingen roll om de ser ut som stryk. Jag är jättenyfiken på KlonAc ändå.


"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  15:53:51  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Panasonicen ramlade precis in på mitt kontor, samma som den så omtalade fast med mindre uteffekt. (provar den nog lite ikväll redan :-)
Dajz: Släng inte bort pengarna på utseendeprylar, gör något vettigt för dom istället !
Köp Whisky !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/03/05 15:54:14
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:00:49  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
reeltoreel: Priserna kan jag inte svara på i och med att det inte är jag som är agent här utan killen som jag tar med mig :)
Däremot så ser du de tyska riktpriserna på hemsideadressen som jag PM:ade. Vi kan helt säkert lämna bättre priser än så... ;)
Prata med Peter som följer med mig imorgon.
Tar ju med Klipsch högtalare (golvare) istället för Mosen, vilket knappast blir lättare att bära... ;)

Sladd: Skoj att du tar med lite prylar :) Är helt klart nyfiken att lyssna till Månen (Luna).

dajz: Kan överväga att ta med mitt skrotbygga a´la Nelson Pass... Har däremot inte något vettigt försteg att köra den med (kräver nästan 4 Vrms för att drivas ut fullt...). Primare försteget får förmodligen stanna hemma då jag saknar lock (vill inte ha fukt i den) :O
Kan ju iof driva den via de variabla utgångarna på Sony spelaren, men det låter inge vidare via dem...

Ska undersöka om jag får inte lite fler prylar i bagaget på bilen (högtalarkartonger är otympliga) samt om jag har tillräckligt med kraft i armarna för att släpa med mitt tunga DP-steg (som är våldsamt fult och har väldigt låg WAF).

Kom ihåg gubbs att ta med lite CD-skivor att lyssna på! :)
Utan skivor att lyssna till blir ju träffen något medioker...


Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:03:05  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Någon som vet vilken Vincent spelare som Stereo har hemma?
Är det S3:an?

Skulle kunna tänka mig att åka förbi när jag åker hem från jobbet och plocka med den istället för min Sony spelare isf... Vet dock inte om de är sugna på att låna ut den till och med måndag (åker uppåt landet på lördag eftermiddag).

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:05:03  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Pratade precis med Martin på Stereo och han hade Vincent spelaren utlånad, och inga fler liggande på lager..

Så gick det med det.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:06:25  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
"Släng inte bort pengarna på utseendeprylar, gör något vettigt för dom istället !
Köp Whisky !"

Helt riktigt! Köpte förövrigt en flaska 15 årig Laphroaig i helgen när jag ändå var ute och flög lite... Ootroligt trevlig smak på den flaskan (som tyvärr ej finns att inhandla på bolaget)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:30:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Wolfie:"Prata med Peter som följer med mig imorgon" Det skall jag visst göra.
Sladd: Håll oss inte på sträckbänken, tala om nu !!!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:33:15  Show Profile Send dajz a Private Message
Jensevik.. ser ut som stryk.. det var snällt sagt, för dom är fulare.... men dom åker med.. har precis lött ihop ena filter bara ett kvar.
Whisky... då dricker jag hellre spolarvätska.. och det är inte för att det är billigare, utan för att det är godare :)
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:40:25  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Dajz: Synd att jag inte ska övernatta, för då vet jag precic vad jag skulle bjuda dig på :-)
Eller det kanske rent av är tur ifall det är slaskväder på söndags morgonen ??????????

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:42:23  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Odjuret är en Grendel såklart!

Finns det trefas i värdshuset?

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  16:50:17  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
OK ! Den ska tydligen stå emot stärkare upp emot 200k har jag hört ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/03/05 :  17:16:42  Show Profile Send dajz a Private Message
Nu spelar klonerna i v-rummet igen.. tur att man inte behöver ha ögonen öppna när man lyssnar på musik
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  19:50:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Måste tyvärr meddela att det inte blir någon digitalförstärkare med imorgon.
Skulle koppla upp den och testa lite men det visade sig att maskinen är helt död. Kvalitè ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/03/05 :  19:58:11  Show Profile Send pak a Private Message
förbaskat att jag inte har tid att ta en tur!
låter som att det kan bli kul.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/05 :  22:02:32  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Pak: Blir detta lyckat så blir det nog inte sista gången,om det nu är till någon tröst.
Syns i morgon gubbs.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/03/05 :  22:13:36  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Japp. Vi ses i morn.
Tar mitt nummer igen om det är något 070-6560501

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  22:25:34  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Sladd: Jag var över med Jensevik ikväll och körde dit lite småprylar.

Vad jag kunde se så var avsaknaden utav 3-fas stor... Fanns i alla fall ett jordat uttag på en utav de tänkta "rigg" platserna.

Sladd igen: Vi tar med några mindre rörhäckar från Amplifon Audio (ny agentur i Sverige) som du kanske har intresse utav att kolla upp ;)

dajz: Till din glädje så släpade jag och Jensevik dit hela min transistor rigg... Får jag se om jag orkar bära hem den imorgon igen ;)

Så på plats står i alla fall idag 2 Sony spelare, ett Dynamic Precision No1 steg (gammalt slutsteg), ett par Klipsch RF 15, en H/K stärkare, ett DIY Nelson Pass slutsteg (fulare än fult), samt ett Primare SP31.7 försteg (som eg inte står där men kommer till morgonen).

Det skulle vara kanonbra om någon som har plats och lust tar med en tjockare golvmatta utav något slag. Golven på Strandgården består utav gamla (jättefina) trägolv (4 tum 2 eller dyl) så det kan behövas lite dämpning på golven. De är heller inte helt plana (som aldrig gamla trägolv är) så justeringsbara spikar eller dämpkuddar är att föredra (tar nog med ett vattenpass).

Med risk för att låta tjatig... Ta med de skivor ni tycker bra om att lyssna till, blir ju inte kul utan musik...

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/05 :  23:14:03  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
"One good thing about music, when it hits you feel no pain"

Beror inte det på ljudtrycket?
Satt i en bil när de spela 145 dB en gång... Det gjorde lite ont...

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/03/06 :  00:08:04  Show Profile Send dajz a Private Message
Tjockare golvmatta har jag ingen som jag får ta med... men det finns säkert nån ikea matta som kan åka med..
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/03/06 :  00:12:57  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Najs!

Har en tjock matta i mitt lyssningsrum men jag får inte plats i bilen på hemvägen imorgon

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/06 :  06:40:43  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ööööööh Klockan ringde precis, va f+a ringer den för nu ! det är ju lördag ???? hmmmmm....... visst katten :-)
Bara timmar kvar, ska bli skoj detta !
Tror att jag har en bal med rockwool i garaget, kollar när jag åker.
see you !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/03/06 :  07:26:11  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Wolfie: Sån smärta njuter man ju av. Det blir bara lite jobbigt när det spelar så att det blir svårt att andas.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/06 :  19:17:51  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jaha då har man kommit hem (tyvärr lite för tidigt av vissa orsaker)
Mitt intryck av träffen var att på andra sidan datorn finns MYCKET trevligt folk.
Det andra som gav mig mycket var insikten i hur man går vidare inom hifivärlden, stärkare,h,t, tweks m,m.(detta var ju första träffen)
Det är faktiskt inte lätt som nybörjare ska jag säga.
Fick också möjligheten att låna med en sprillans ny rörpytts som jag skall återkomma till i en annan tråd.(ny i sverige)
Bilder togs i massor och det kommer säkert i en ny tråd skulle jag tro.
Till vårat förfogande stod 2 st rum, ett stort plus ett lite mindre.
Tyvärr så var det ena rummet enling min mening så gott som basdött.
När högtalare flyttades rummen emellan så blev där en mycket stor skillnad.(basen)
Därför så bör nog i forsättningen ETT rum användas vid lyssning
(förhoppningsvis NÄSTA fräff ?)
Det totala intrycket av träffen blir därför mycket possitivt.
Hoppas alla som var med känner samma som jag ?


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/03/06 19:54:24
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/03/06 :  21:30:06  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ps: ett stort + var ju självklart maten som smakade mer än vilket tweak som helst.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/03/06 21:30:53
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/03/07 :  03:54:03  Show Profile Send Cyber a Private Message
Låter trevligt, ser fram mot ett bildreportage med mycket bilder
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000