HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 "knäpper" nåt fruktansvärt i hörlurarna...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/09 :  20:53:57  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
När jag kör mina hörlurar från datorns ljudkort så knäpper det, det är väldigt obehagliga små spikar som knäpper till i öronen och jag får rysningar i hela kroppen. det lixom knäpper till så hårt så det känns på öronen, lite svårt att förklara, men som små starka stötar, kanske 20-30stycken.. vad beror det på? går det på något sätt på bort?

jag kör datorn ojordad, har nämligen inte jordat i hela lägenheten...

har ni några tips? det knäpper mest när jag rör på mig, så kabeln rör sig.. skummt men väldigt obehagligt.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 05:35:47

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:00:12  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Kan vara glapp i kabeln eller att chassit blir lite laddat, har fått stötar att ett ojordat nätagg från en dator, jag har inte häller nån jord i huset så jag kör till ett vatten element istället.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:08:17  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag har 5 meter till närmsta element, jobbigt..

det knäpper inte så länge jag sitter still.. men jag vill ju digga till musiken :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/09 :  21:16:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Läter mer som att det är glapp i kabeln.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/02/09 :  22:10:28  Show Profile Send lasselite a Private Message
Jag har upplevt samma sak, men bara när jag haft datorn inkopplad på tåget. Framförallt på kustpilen. Riktigt J***A otäckt. Det måste vara nån skit på nätet, för hemma händer det nämligen inte.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/02/09 :  22:58:03  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
statiska laddningar... ett bekymmer, tror det är mest väderberoende för det kan hända när man är ute o promenerar med freestyle i skogen oxå..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000