HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 The story of min förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/02/09 :  19:03:32  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har/hade en AVförstärkare från Harman K vars två års garanti höll på att gå ut i början av februari. Jag har dröjt in i det längsta innan jag skickar den till garantiservice eftersom jag är rädd för tystnaden. Okey jag skickade i alla fall iväg den till butiken där jag köpt den. Det skulle bytas trafo efersom den brummade och volympoten skulle fixas, den rusar åt fel håll när man vill minska volymen lite snabbt. Efter två veckor tog jag kontakt med butiken och frågade efter min förstärkare...dom sa helt kort att den ännu inte hade kommit tillbaka. Efter tre veckor ringde jag butiken igen och frågade och den hade inte kommit tillbaka. Dom sa att det inte var mycket att göra åt den saken. Jag tänkte då att jag skulle ringa till Harman direkt och fråga...jag kollade på Gulasidorna. Eftersom det inte fanns något telefon nummer där så var jag tvungen att ringa butiken och fråga helt annonymnt. Jag ringde sedan Harman i Göteborg där jag nästan blev utskälld för min fräckheten att ringa dit...vem har get dig vårt nummer? Hur det nu var så skulle han kolla min förstärkare...efter en halvtimme ringer en kille lite skamset och sa att den skulle bli färdig samma dag och skickas upp dagen efter (torsdag). Alltså skulle jag kanske få den på fredag men antagligen först på måndag. I dag måndag så ringer jag butiken som säger att den inte har kommit ännu, och jag blir förbannad och kräver att dom ska leta reda på min förstärkare. Efter en halvtimme ringer butiken och säger att service företaget glömt att skicka den så den står fortfarand i Göteborg. Nu har jag varit utan min förstärkare i en månad och mina fördomar om service-verkstäder har ytterligare grundats. Det kanske är lika bra att köpa en ny förstärkare för det är väl det dom jävlarna vill. När min TC finalizer tystnade för några år sedan så dröjde det knappt en vecka att skicka den till danmark och tillbaka.

gcs
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000