HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proceed CDP, hoppar vid uppspelning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/02/09 :  16:59:45  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Vanliga skivor, som brukar fungera, har nu börjat "skippa", särskilt
i slutet på skivorna. Den hoppar ett par gånger på ett par låtar per skiva. Detta gäller bara en del skivor, men dom har fungerar felfritt förut. Kan det vara damm på lasern, eller är lasern slut?
Vet att den är känslig för skit på skivorna, men den har hoppar även på felfria skivor. Kan kopieringskydd vara inblandat?

Jag postar det här åt en kompis, hoppas det är ok.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/02/09 :  17:06:21  Show Profile Send Ayn a Private Message
Brukar kunna vara att lasern börjar sjunga på sista versen när CD-spelare beter sig så.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/02/09 :  17:10:29  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det var det kompisen och jag gissar på. Finns det några "speciella" symptom som uppträder när lasern börjar ge sig? Är det dom som nämnts eller?

Kan man få tag i en laser till en sådan i Sverige eller måste den skickas?
Go to Top of Page

barbaresco
Member

58 Posts

Posted - 2004/02/09 :  18:20:48  Show Profile Send barbaresco a Private Message
Hej,
Har själv en CDD och känner inte igen dessa "symptom". Händer detta på skivor som fungerat förut är det förmodligen inte kopieringsskyddet (det borde ju först inte fungera på dessa och sen inte). Kan vara lasern som är sliten eller att släden behöver smörjas, tror jag läst något om det på Audioasylum.com. Har han prova att "kalibrera" maskinen (som åtminstone CDD:n går att göra) ?

Jycke
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/02/09 :  18:40:15  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Får fråga om han har gjort det.

Pratade lite mer med honom, just om det du barbaresco skrev om kopieringsskyddet, han bidde lite svävande på målet han. Så, det är nog inte så relevant.
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/09 :  18:46:41  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Prova att försiktigt göra ren linsen på pickupen med en tops eller nått mjukt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000