Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 16:59:45
|
Vanliga skivor, som brukar fungera, har nu börjat "skippa", särskilt i slutet på skivorna. Den hoppar ett par gånger på ett par låtar per skiva. Detta gäller bara en del skivor, men dom har fungerar felfritt förut. Kan det vara damm på lasern, eller är lasern slut? Vet att den är känslig för skit på skivorna, men den har hoppar även på felfria skivor. Kan kopieringskydd vara inblandat?
Jag postar det här åt en kompis, hoppas det är ok. |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 17:06:21
|
Brukar kunna vara att lasern börjar sjunga på sista versen när CD-spelare beter sig så. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 17:10:29
|
Det var det kompisen och jag gissar på. Finns det några "speciella" symptom som uppträder när lasern börjar ge sig? Är det dom som nämnts eller?
Kan man få tag i en laser till en sådan i Sverige eller måste den skickas? |
|
|
barbaresco
Member
58 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 18:20:48
|
Hej, Har själv en CDD och känner inte igen dessa "symptom". Händer detta på skivor som fungerat förut är det förmodligen inte kopieringsskyddet (det borde ju först inte fungera på dessa och sen inte). Kan vara lasern som är sliten eller att släden behöver smörjas, tror jag läst något om det på Audioasylum.com. Har han prova att "kalibrera" maskinen (som åtminstone CDD:n går att göra) ? |
Jycke |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 18:40:15
|
Får fråga om han har gjort det.
Pratade lite mer med honom, just om det du barbaresco skrev om kopieringsskyddet, han bidde lite svävande på målet han. Så, det är nog inte så relevant. |
|
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 18:46:41
|
Prova att försiktigt göra ren linsen på pickupen med en tops eller nått mjukt. |
|
|
|
Topic |
|