Author |
Topic |
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 00:53:25
|
Hej!
Är det någon som testat Carin 4808A? Jag är ju ute och försöker låna hem lite olika förstärkare i valet av den jag finner bäst! Men jag lånar inte gärna hem om jag inte är RIKTIGT intresserad! Många butiker har ju endast öppetköp.
Nåväl Jag har ju provlyssnat denna förstärkare lite i butiken med ett par dynaudio högtalare och jag tyckte den lät mycket fint!
Någon som provat den mer hemma och vet mer om den? Lyssningsintryck o så? Är ju svårt att få lyssningsintryck i butiken!
Tycker dom är läckra i designen också!
Ska driva mina Dynaudio Contour 1.8 mkII.
mvh Johan! |
Vänligen Johan Linnarsson |
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 01:00:48
|
Knappast ett bra val med dom högtalarna. Satsa på en stärkare med mer effekt osv. |
|
|
s60761
Member
312 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 08:33:09
|
Tycker du ska låna hem en Thule IA350 som står begagnad på hifip. thn. Jag har själv haft dina dyn. och tycker de lät underbart med riktigt kraft. |
- När argumenten tagit slut, skyll på rummet - //Björn... |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 09:09:02
|
Jag har inte lyssnat på 4808A, men väl på lilla monoblocket "Loco". Det gillade jag inte alls, alldeles för ljus och påträngande karaktär för mig - OBS I MITT SYSTEM vill säga. Jag misstänker att Cairn är bättre på CDspelare än förstärkare.
Cairn Fog v2 (som jag till sist köpte och nu är lycklig ägare av) är en underbar CD-spelare och ett kap för pengarna!
Och ja, jag tycker också att de har tokläcker design
/ stargazer |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 13:52:15
|
ja Cairns cd spelare verkar vara mycket lovordat i press och även här hos er användare på hififorum.
jag är lite tveksam till effekten om dom verkligen klarar mina högtalare. här i göteborg där som säljer dynaudio så ville han även sälja en vincent 233 förstärkare tor jag den hette men den känns också för klen.
Jag hade kunnat hoppas på att hålla mig max 20000,-
vad ska man mer leta efter tro? |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 13:57:01
|
Kolla med drkim på forumet, han kör med Vincent´s monoblock till sina Contour 3.0, funkar kanon kan jag tillägga |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 14:20:05
|
hej larsho!
jag har faktiskt provat monoblockena från vincent och jag tyckte dom var lite för overkill med effekt för jag hade ju inte tänkt att byta högtalarna. =)
Annars kan jag ju hålla med dej och struntsamma om de drar mycket ström det ingår i min hyra =)
Men vincent skippar jag var inte till 100% mitt ljudideal... har även provat ett CHORD slusteg med vincents förförstärkare och det lät MUMMA men chorden är säkerligen redan såld så....
Gärna mer tips tack =)
mvh Johan! |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 14:27:48
|
datar
det kan aldrig bli overkill när det gäller elektroniken |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
stargazer
Member
445 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 15:52:27
|
Varför inte prova Advantage Thor? Kraftull, bra, kring 20'.
eller en gammal favorit i ny tappning, Roksan Caspian M ?? Otroligt spelglad, kraftig och mustig... väldigt underskattad stärkare. Kring 15' tror jag väl??!?
/ stargazer, äger "föregångaren" Caspian Mk2 |
|
|
jos
Member
815 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 17:17:22
|
Prova Myryad MI120, mycket bra med kraft trots ringa specar. Dessutom rätt billig, 7600:-! |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
Posted - 2004/02/09 : 17:57:00
|
Jag har hört någon integrerad Cairn med sonus faber och det lät mkt illa. En gitarr och en röst lät fantastiskt, men så fort det blev minsta mer så grötade allt ihop sig. Både stativare och golvare vart det. En kompis har haft hemma 2st. Cairn CD-spelare och han tyckte att de lät plastigt + att han hade väldigt mkt mekaniska problem med dem(kan ha varit bara den ena). Jag hade satsat på något annat.
MVH |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/02/15 : 15:59:15
|
Hej!
Jo Advantage Thor kan ju vara ett alternativ! Finns den att lyssna på här i Göteborg tro? Likaså gäller Roksan Caspian. Finns den också för provlyssning här i Göteborg?
Sen har jag fått nys om en Thule IA350B... Synpunkter på den? Hade jag bott kvar i Vänersborg hade jag mer än gärna åkt till grannstaden och lånat hem den för en provlyssning.
Mvh Johan! |
|
|
|
Topic |
|