Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 14:20:50
|
Hejsan ! Min svärsyster + man skall byta ut sin gamla DVD spelare som har dött, De tänkte även passa på att pensionera sin gamla Denon cd-spelare och bara köra med en apparat
Spelaren måste vara regionfri.
De har tänkt sig ett maxpris på 2800kr, det är vad Denon DVD700 kostar på HiFi Klubben i Malmö, spelaren de har funderat lite på.
Tackar för alla superba förslag M
Ps. Själv kan jag bara föreslå Toshiba SD-210E, den är bra som DVD spelare men jag har inte provat den med cd, skulle föresten tro att den inte säljs längre.
Tipsade dom även om www.Richersounds.com där det finns många billiga spelare, särskilt under "TRADE" http://www.richersounds.com/index.php?f=itemlist.php&c=2106
Men då har man såklart inte fördelem av lokal service mm. mm. mm. |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2004/02/07 14:38:33 |
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 14:43:55
|
Pioneer DV565 tror jag är ett bra val i ungefär den prisklassen. |
|
|
dumbo
Member
117 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 15:37:12
|
Cambridge DV57 sägs ju vara bra även som CD-spelare. Jag har hört mycket gott om den på olika forum och i konsumentrecensioner, men det är ju alltid svårt att veta vilken nivå de personer som uttalar sig ligger på. NADs nya T533 kanske kunde vara något? Man ska ju inte tro på allt hifiklubben vräker ur sig, då vore ju allt de säljer svaret på världsproblemen men... Den kostar ju inte SÅ mycket mer än 2800kr.
Jag kollade själv på DVD-spelare av ungefär samma anledning för ett litet tag sedan och för mig föll det på H/K DVD-25. Men den är ju lite dyrare än de tänkt sig dock, men jag är mycket nöjd med den och den spelar iaf bra mycket bättre än min gamla CD-spelare gjorde. :-) Kollade även lite på ovan nämnda Pioneer och dess föregångare DV656. Jag provlyssnade bara pioneerspelarna som hastigast i butik och det lät bra så långt. Det föll väl mest på att jag aldrig haft något egentligt förtroende för Pioneer. Man har ju mer förkärlek till vissa märken än till andra på gott och ont. (Sen är de inte så snygga heller :-) |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 15:45:26
|
Vad jag vet så var dvd spelaren en Asien import under namnet KISSSå det är nog inte High End audiofil klass de är ute efter
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 15:51:17
|
Cambridge DV57 hittar jag för £150 och Pioneer dv565 för £184
Glömde att skriva, de har en AV stärkare för bioljudet redan (????1600)
M |
Mr 500! |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 17:51:11
|
beg HK-dvd 25 ! mkt bra till cd skivor. |
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 18:04:23
|
Tackar vidarbefodrar alla svar till svågisarna, De är ute efter ny DVD inte begagnad tydligen Lyllos
M |
Mr 500! |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/02/07 : 18:34:30
|
Mors!
Köpte själv Panasonic s-75 till sonen, 1995kr på OnOFF. Testat bra i HiFi&Musik och Ljud och Bild. Ink. DVD-Audio..
Mvh Sebastian
|
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
|
|
Topic |
|