HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVD spelare för musik Max 2800kr - Köpråd önskas!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/07 :  14:20:50  Show Profile Send mace a Private Message
Hejsan ! Min svärsyster + man skall byta ut sin gamla DVD spelare som har dött, De tänkte även passa på att pensionera sin gamla Denon cd-spelare och bara köra med en apparat

Spelaren måste vara regionfri.

De har tänkt sig ett maxpris på 2800kr, det är vad Denon DVD700 kostar på HiFi Klubben i Malmö, spelaren de har funderat lite på.

Tackar för alla superba förslag
M

Ps.
Själv kan jag bara föreslå Toshiba SD-210E, den är bra som DVD spelare men jag har inte provat den med cd, skulle föresten tro att den inte säljs längre.

Tipsade dom även om www.Richersounds.com där det finns många billiga spelare, särskilt under "TRADE" http://www.richersounds.com/index.php?f=itemlist.php&c=2106

Men då har man såklart inte fördelem av lokal service mm. mm. mm.

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2004/02/07 14:38:33

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/02/07 :  14:43:55  Show Profile Send marbrink a Private Message
Pioneer DV565 tror jag är ett bra val i ungefär den prisklassen.
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/02/07 :  15:37:12  Show Profile Send dumbo a Private Message
Cambridge DV57 sägs ju vara bra även som CD-spelare. Jag har hört mycket gott om den på olika forum och i konsumentrecensioner, men det är ju alltid svårt att veta vilken nivå de personer som uttalar sig ligger på. NADs nya T533 kanske kunde vara något? Man ska ju inte tro på allt hifiklubben vräker ur sig, då vore ju allt de säljer svaret på världsproblemen men... Den kostar ju inte SÅ mycket mer än 2800kr.

Jag kollade själv på DVD-spelare av ungefär samma anledning för ett litet tag sedan och för mig föll det på H/K DVD-25. Men den är ju lite dyrare än de tänkt sig dock, men jag är mycket nöjd med den och den spelar iaf bra mycket bättre än min gamla CD-spelare gjorde. :-) Kollade även lite på ovan nämnda Pioneer och dess föregångare DV656. Jag provlyssnade bara pioneerspelarna som hastigast i butik och det lät bra så långt. Det föll väl mest på att jag aldrig haft något egentligt förtroende för Pioneer. Man har ju mer förkärlek till vissa märken än till andra på gott och ont. (Sen är de inte så snygga heller :-)
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/07 :  15:45:26  Show Profile Send mace a Private Message
Vad jag vet så var dvd spelaren en Asien import under namnet KISSSå det är nog inte High End audiofil klass de är ute efter

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/07 :  15:51:17  Show Profile Send mace a Private Message
Cambridge DV57 hittar jag för £150 och Pioneer dv565 för £184

Glömde att skriva, de har en AV stärkare för bioljudet redan (????1600)

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2004/02/07 :  17:51:11  Show Profile Send Smackman a Private Message
beg HK-dvd 25 ! mkt bra till cd skivor.


Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/02/07 :  18:04:23  Show Profile Send mace a Private Message
Tackar vidarbefodrar alla svar till svågisarna, De är ute efter ny DVD inte begagnad tydligen Lyllos

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/02/07 :  18:34:30  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Mors!

Köpte själv Panasonic s-75 till sonen, 1995kr på OnOFF. Testat bra i HiFi&Musik och Ljud och Bild. Ink. DVD-Audio..

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000