HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Delningar igen ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2004/02/05 :  12:41:24  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message
Hejsan !!

har lite problem att bestäma mig om jag ska ha mina front högtalare som small eller Large för när jag lyssnar på musik vill jag gärna ha dom som large men frågan är om dom pallar trycket i en film ? det sitter 3 st 6.5"are i varje högtalare 2 basar 1 mellan register och dom ska enligt siffror från tillverkaren spela 28Hz-21 KHz vad tror ni om det ?

MvH Richard Hughes

Gson76
Member

82 Posts

Posted - 2004/02/05 :  13:26:25  Show Profile Send Gson76 a Private Message
Hej Richard,
6,5" kan vara mer effekttåliga än vad man kan tro om du inte har för lite effekt. Det är bara att prova, men ta det lite lugnt, ljudspår till film brukar vara ganska så dynamisk...(Ibland höga ljudtryck).

Det krävs mkt mer av en anläggning att återge musik än film. Och det verkar som om du tycker det låter bättre i large vid musik så kör på det. Kontrollera bara att subwoofern är aktiverad när du kör small, så det inte är det som är felet. Lycka till!

Go to Top of Page

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2004/02/05 :  14:37:47  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message
ash det löste sig fick lite tid och ro satte mig och lyssnade så fick årdning på det !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000