HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny signalkabel eller självrisken på en bilruta
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dre
Member

98 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:43:01  Show Profile Send Dre a Private Message
Hej

Lite lagom upprörd skriver jag nu. Min sambo och jag ska gifta oss i Juni. 86 gäster betyder ett himla sparande. Alltså ligger hifi och skivköp långt borta.

Då passar det ju bra att en IDIOT slår in bilrutan på min larmade Audi 80 88-a, tittade i handsfacket och gick. Ingen stereo eller något fanns i bilen. 1200 kr självrisk = 2 gäster = 5-10 skivor.

Förbannade jävla idiotjävel skaffa ett hederligt jobb. Hoppas du dör ensam och fattig

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:47:28  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Dödsstraff!!! Bilar är heliga. Särskillt bilstereon.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:47:51  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Var glad att de bara slog in rutan, jag har fått en bil nedskickad i en närliggande sjö efter att de stulit bilstereo och lite annat...Folk hann se taket innan den sjönk och sedemera bärgades, den bilen blev aldrig sig själv...

Har också fått rutan inslagen i en annan bil, hade ingen stereo av värde så de stal inget bara drog vidare...

Biltjuvar är korkade förövrigt, känner en som hade fiskegrejer för ca. 20 000:- i baksätet och en stereo för kanske 1500:-, de gjorde inbrott och stal stereon med sket i flugspöna.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Dre
Member

98 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:53:34  Show Profile Send Dre a Private Message
Jag har tre fiskespön, en fiskelåda, en rök , en MTX 12a i låda + ett kicker slutsteg i bagaget. Ointelligenta pundare.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:54:57  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Man blir så trött...
Varför får man inte ha sina saker i fred, jag blir så trött..

KÖP ALDRIG NÅGOT STULET!!!!!!!!!

/Mikaell.
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2004/02/04 :  21:56:30  Show Profile Send Kajsa a Private Message
quote:
Bilar är heliga. Särskillt bilstereon.
Jag köpte en gång värsta no name-stereon för 575:- bara för att få ha den i fred.
Något pucko lyckades buckla dörren, nästan pulverisera låscylindern och skada instrumentpanelen i sin desperata åtrå efter denna heliga stereo.

Farbror Kjell alias Kajsa
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/02/04 :  22:01:46  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
En polare fick låset i vänsterdörren sönderbrutet utan att de fick upp dörren. Högerdörren var inte låst. Snacka om pundare altså!!!

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/02/04 :  22:06:36  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tack vare dessa biltjuvar får man köra runt halvblind om vintern, vägrar köpa extraljus så nån kläpp ska fåp sno dem och köpa hembränt eller knark. Bryr mig inte så mycket om ljusen, men eftersom jag har en ny bil och de troigen bara på jävelskap skulle förstöra en massa så kan jag inte ha extraljus...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/04 :  22:16:57  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Min stereo är integrerad i bilen. Effektivt ur stöldsynpunkt.

I min förra bil tog dom dock min solglasögon (som inte var gratis) samt mina skivor. En av skivorna köpte jag i Spanien var inte bara bra, utan hade ett affektionsvärde. Till saken hör att jag inte ser biltjuvar/bilstereotjuvar som den största gruppen av människor som lyssnar på Jennifer Warnes, Kari Bremnes, Anna Lotta Larsson, Paganini m.fl.

Dre:
Jag lider med dig!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/04 :  22:30:30  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Fy Tusan asså att folk ska va så desperata att dom ger sej på andras grejjor, min bil har dom dock låtit bli trots att jag parkerar på skolan och är ganska hatad av vissa på skolan, inte mycket till stereo å ta dock, men min cyckel va dom dock på jämt sista året i grundskolan, bilen är dock min mormors som jag lånar så den hoppar jag att dom ger fan i. (ursäkta språket) Hoppas att det löser sej med rutan.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/02/05 :  00:03:51  Show Profile Send lasselite a Private Message
Jag gifte mig en gång. Tog fyra dar tills vi båda insåg (eller snarare erkände för oss själva) att det var menlöst spenderade pengar och att vi kunde haft ruggigt mycket roligare för dem

Inte för att förta er glädje, men så kände vi.

Ställ in bröllopet, köp en ny ruta (eller en ny bil för den delen) och åk "genom ett regnigt europa"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/05 :  03:05:23  Show Profile Send Bravo a Private Message
Grattis till bröllopet "Dre"!
Visst är det elände att man inte kan få ha sina grejor i fred, men det tycks vara så i dag, att håller du inte i dina ägodelar så förutsätter vissa att de är herrelösa och måste tas omhand.
Tråkigt är det hur som helst och leder till onödiga utgifter på redan hårt beskattade inkomster.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000