HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Till utställarna på Stockholmsmässan!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/02/02 :  15:14:07  Show Profile Send nin a Private Message
molsson, hahaha
Go to Top of Page

Sillion
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/02/02 :  16:55:12  Show Profile  Visit Sillion's Homepage Send Sillion a Private Message
Undrar om nån vågar spela nått med ritigt hemsk inspelningsnivå typ gammla Sisters of Mercy?

Reality is only matter, time and energy! All other things are make believe!

Edited by - Sillion on 2004/02/03 23:44:34
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/04 :  00:05:06  Show Profile Send MartinH a Private Message
Dom har faktiskt inte så dålig inspellning som man kan tro, jag har två plattor hemma och dom rockar på rätt ordentligt.. Kanske ska ta med dom...
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/04 :  02:19:30  Show Profile Send Lepra a Private Message
MartinH: Respekt! klart det ska spelas allt. Sparka igång lite mayhem, nåt skitigt tvåtaktssmisk eller lite fin dömetal... så man får höra hur dessa kalasanläggningar klarar musik som innehåller mer än ett piano, en kvinnoröst eller en flöjt...

Molsson: Då får man ju sitta kvar själv o lyssna så det är ju bara bra

Jag skulle aldrig våga ta med mig min egen musik... skulle bara bli utskrattad och nekad

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2004/02/04 02:20:22
Go to Top of Page

CM
Starting Member

16 Posts

Posted - 2004/02/04 :  11:24:35  Show Profile  Visit CM's Homepage Send CM a Private Message
Bra tråd!

Jag tror att det är bra för branchen om fler spelar "skivaffärsmusik".

Vi använder alltid vanlig musik med bra artister när vi gör mässor och det kommer vi att göra i Stockholm också.

Carl Michael Engvall
Ljudtema

www.ljudtema.se
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/02/04 :  11:39:55  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Lite Nightwish skulle inte heller skada .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2004/02/04 :  15:18:09  Show Profile Send långhåret a Private Message
Ok, då är det bara att bränna lite skivor och ta med då. Trevligt!

kanske inte bra idé att konvertera gamla burzum / darkthrone mp3or och lägga på cd

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2004/02/04 :  16:53:49  Show Profile Send David A a Private Message
Många som verkar klaga på att man spelar för högt...
Jag har ALDRIG hört en riktigt hög o bra demo på en mässa. Dom som försökt skrämma upp sakerna litegrann har oftast misslyckas totalt med fjompig bas som slagit igenom och skrålande topp som resultat. B&W N800 lyckades kännas lite i maggropen när dom körde på med lite djupbasorgier, men ex Audiovector S6 lät som en kakburk med ett 4" element. Jag föreslår istället dom modiga tillverkarna att verkligen våga VISA MUSKLERNA!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/02/04 :  19:10:33  Show Profile Send nin a Private Message
MartinH, Ja, ta med dom plattorna!
Go to Top of Page

Sillion
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/02/07 :  16:18:37  Show Profile  Visit Sillion's Homepage Send Sillion a Private Message
Fick lyssna på både Rammstein, Cranberries och soundtracket till Pirates of the Caribbean på Infinitys nya Beta :)

Några bilder från mässan här:
http://www.flg.se/images/highend/

Reality is only matter, time and energy! All other things are make believe!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/02/07 :  16:49:36  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Fick lyssna på både Rammstein, Cranberries och soundtracket till Pirates of the Caribbean på Infinitys nya Beta :)

Sillion! Var spelade de på nya Beta serien, måste ha missat detta rum totalt.


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Sillion
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/02/07 :  16:57:02  Show Profile  Visit Sillion's Homepage Send Sillion a Private Message
Längst bort på övervåningen körde dom Betan med HK 630.

Dom lät ganska bra för priset och var mycket trevliga att se på :)

Reality is only matter, time and energy! All other things are make believe!
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2004/02/07 :  21:08:34  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Jaha, då har man besökt huvudstadens årliga mässa. Tyvärr uppfylldes inte mina förhoppningar om en varierad och intressant musikrepertoar. Som vanligt var det släpig jazz, kvinnliga jazzsångerskor och ren hissmusik som dominerade. Några utställare spelade iofs lite annan musik (hörde Bob Marley i ett rum och Leonard Cohen i ett annat) men dessa var dessvärre undantag.

Jag kan alltså konstatera att man nästa år definitivt måste plocka med sig sina egna plattor eftersom utställarna verkar ha förtvivlat svårt att variera sig.
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2004/02/08 :  17:58:52  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Jag tänkte just desamma som Gustaf här ovan. Jaha, jazz och något stycke av Eric Clapton i SACD. Björn på Audio Nord hajar iaf vad som gäller; ett tjoct paket med massvis av skivor. Djävulusiskt hårt sound i Sonus Faber! Kul! Jag måste åka norröver nästa gång jag ska handla...

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/02/09 :  01:49:05  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
liten fråga.. borde inte utsällarna rent eknomiskt tjäna på som exempelvis buddha audio pratade om att besökarna får lira sina egna plattor.. ja menar det borde ju öka köplusten hos många att få höra lite blandat vanlig skvalmusik?

mvh johan

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/09 :  02:27:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag kan berätta (förutom att man TAR med sig sina egna plattor, fick dem spelade i alla rum vi frågade)att efter att vi fått vår skiva spelad, så säger en yngre kille lite ironiskt
"Har ni inge dödsmetall..."
"Jo då" säger DJ'n och visar upp nån skiva, som han sen sätter på. Han förvarnade att det skulle bli "lite" högre och hårdare.

Och nog var det HÅRT opch HÖGT! Detta spelades dessutom på de _SMÅ_ Amphion högtalarna.

Själv brukar jag inte klaga på hög volym, men efter detta så var örat rätt trött och man kunde styra kosan hemåt.

Så kom inte och gnäll, om dålig musik. Ni skulle ha frågat istället.

Vi fick som sagt alla våra önskningar spelade, även om Sladd funderade på var inspelningen var gjord.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/02/09 :  13:58:41  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Vi fick som sagt alla våra önskningar spelade, även om Sladd funderade på var inspelningen var gjord.

Det kan jag mycket väl tänka mig.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000