HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W 805+ Primare a 20 mk2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2004/02/08 :  19:18:59  Show Profile Send mucke a Private Message
Tiden börjar nu närma sig för en högtalar uppgradering och valet har fallit på dessa gobitar.
Tyvärr så är jag inte gjord av pengar och min budget räcker för tillfället bara till högtalarna.
Min fråga är nu : Fixar min förstärkare ( Primare A 20 mk2 ) att driva dessa någolunda eller kommer det att låta apa?
Bör jag kanske spara lite till och även uppgradera förstärkeriet, eller kan det funka hyffsat en tid.
Det verkar som det finns ett antal medlemmar här som äger dessa högtalare och kan kanske delge mig lite info.
Tack på förhand.

Mvh Mucke

Edited by - mucke on 2004/02/08 21:43:13

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:06:08  Show Profile Send Terratec a Private Message
Driver mina 805 Nautilus med Primares A30.2. Detta slutsteg ger 120w i 8ohm, vilken fungerar alldeles utmärkt. Vet inte hur mycket A20mk2 ger men är det i stil med I20, som ger 70W i 8ohm, tror jag att det räcker. Hur högt har du tänkt att spela? Och som stående rekommendation: låna hem ett par och testa.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:36:17  Show Profile Send Poe a Private Message
Tjena Mucke. För din info. Som du vet var jag och lyssnade på dessa pärlor nyligen. Elektroniken som användes var Thules 150 förstärkare. Inga som helst problem. Lät kanon. Jag har själv Primare I20 och blir det ett par 805:orn för mig är jag inte ett dugg orolig. Självklart kommer högtalarna att låta bättre ju bättre förstärkare du använder, men de kommer inte på något sätt låta illa.
Lycka till och glöm inte att publicera lite bilder på dessa när du väl köper dem.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2004/02/08 :  21:42:32  Show Profile Send mucke a Private Message
Det låter tryggt. Jag är förövrigt väldigt nöjd med min Primare.
Tanken var faktiskt att senare köpa just Primare 30.2 steget.

Terratec
A 20mk2 ger oxå 70w i 8 ohm. A 20 mk2 och I 20 är väl ganska identiska.
Ärligt talat vet jag inte vad som skiljer dom åt.
Självklart ska jag lägga upp bilder när det blir dax.

Mvh Mucke
Go to Top of Page

trippelbogey
Member

159 Posts

Posted - 2004/02/09 :  15:26:52  Show Profile Send trippelbogey a Private Message
Om jag minns rätt så kan B&Ws högtalare falla ner till 2 ohm momentant och detta kan mana till försiktighet. Jag minns inte om detta gäller specifikt vissa modeller ellr generellt.
Värt att kolla en extra gång kanske.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/02/09 :  15:32:02  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Nautilus 805 tror jag går ner till 4.6 ohm som lägst så det skall nog inte vara någon fara på taket. Jag driver mina 805-or med ett 100 watts steg och det tycker jag räcker mycket gott.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000