HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg till Meridian 557?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/02/01 :  12:06:34  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag söker ett försteg som skulle passa till mitt slutsteg. För tillfället kör jag med Meridian 501 försteg och det låter förvisso bra, men saknar värmen och artikulationen i rösterna. Jag funderade på Kora försteg "Equinoxe", finns det någon här som hört steget och har något att säga om det? Rörförsteg kan kanske vara något, nackdelen är dock att jag inte har så stor erfarenhet av rör, överhuvudtaget.

Jag besökte en av de lokala hifi handlarna här i Kalmar (inga namn nämnda). Som vanligt ville han inte sälja något. Jag var intresserad av att lyssna på ett försteg som börjar på D och kommer från ett land som börjar på D (här ska vi inte hänga ut någon, eller hur mod/admin ). Men det gick inte alls för sig, även fast han har distributionsrätten till just det märket. Mycket konstigt.... Okej, sa jag, vad har du inne för andra försteg? Till svar fick jag: många! Jaha, som t.ex, sa jag.... Många, var det enda svaret jag fick. Det är något allvarligt fel på den där killen asså.

Nåväl, skit i det... nu blir det iaf svårt att lyssna på det eller något annat försteg i kalmar trakten Har någon några tips att komma med? På försteg alltså.... helst någon som lyssnat på Meridian grejor?

Edited by - Merkurius on 2004/02/01 14:39:56

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/01 :  13:19:10  Show Profile Send Aton a Private Message
Enstaka säljare verkar p g a negativa kundkontakter ha blivit så bittra och fördomsfulla att de helt tappat greppet. Skulle finnas nån myndighet som kunde tvångspensionera dem eller nåt . Staten kanske kunde överta dessa butiker i sann kommunistisk anda och fylla statskassan till brädden med hifi-pengar. Vi vet ju alla vilka marginaler det finns i hifi-branschen.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/02/01 :  13:34:00  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Aton: Jo, din idé verkar mycke vettigare än att han fortsätter och håller på som han gör... Man blir så otroligt sur och arg
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/02/01 :  13:48:05  Show Profile Send sampix a Private Message
Det kallar jag service
Så tanken på att få låna hem något från honom kanske inte är att tänka på?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/02/01 :  14:01:56  Show Profile Send Merkurius a Private Message
sampix: Hehe, jag försökte en gång. Det gick nästan, men jag var tvungen att köpa produkten först. Sedan lämna tillbaka den innan öppetköp tiden hade gått ut Produkten i fråga var ett par Audiovector M3 Avantagarde. Att punga ut 37 000 bara för att lyssna i några dagar tyckte jag var magstarkt.

Hur går det förresten för dig? Du har väl sålt Plinius stärkaren va?
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/02/01 :  15:01:38  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Merkurius > Det är ju inte så farligt långt från Kalmar till lilla Vimmerby och butiken Ultimate där man iofs har ett digert utbud men rätt entusiasm och väldigt trevligt bemötande.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/02/02 :  11:06:44  Show Profile Send Merkurius a Private Message
tober: Jo, jag har varit där ett par gånger. Riktigt trevlig butik och fint bemötande. Det tar dock hela dagen om man ska dit. Synd bara att man har så mycket att göra i skolan. Men visst, jag funderar starkt på att göra det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000