HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forum träffen hos matså
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/01/31 :  21:02:17  Show Profile Send matså a Private Message
Hej tänkte skriva några rader om forumträffen. Tyvärr så kom bara Gemeni men det var mycket trevligt det med. Det är härligt att Spisa musik med en som har hifi som intresse som en själv. Visst är det kul med att lyssna med dom andra (frugan osv) men det blir inte riktigt samma sak.

Vi diskuterade bland annat kablar att det är vansinnigt med alla dessa dyra kablar. Av vad jag förstod så har Gemeni sysslat lite med kablar, men han som jag tror inte att en 50 000 kr blir så mycket bättre mot en 10 000 krs. Men vad vet vi sa vi också.
Vi diskuterade också att man kan lika gärna strunta i high End. Ja inget fel i high end i sig själv. Men det viktigaste är inte att nå det utan att man är nöjd med sitt ljud. Om man kommer upp i det stadiet eller inte kvittar ju egentligen. Bara man är nöjd.

Som sagt en mycket trevlig träff. Och så fick man höra Dvd audio för första gången Konstig mixning på Qeens dvd audio. Jag tyckte att det inte stämde riktigt men samtidigt så blev jag impad. Gemeni hade också bla med Blind boys of Alabama Sicka pipor de har gubbarna. Det är helt fantastiskt att de startade redan 1939. Det är dom som sjunger på Peter Gabriels Sky Blue.

Vidare hade Gemeni med sig John Hiat, jag har hört talas om snubben men aldrig hört honom. Han och Alabama grabbarna tänker jag införskaffa skivor av.

Min fotosida på flickr

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/02/01 :  01:15:26  Show Profile Send Aton a Private Message
Ja, ibland tror jag att jakten i sig är drivkraften snarare än det där man jagar (apropå high-end).

Vad tyckte du om dvd-audio jämfört med SACD?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/01 :  02:26:17  Show Profile Send Bravo a Private Message
Resan, inte målet är det viktiga!
Dock är väl musiken det viktigaste och kan anläggningen spela musik så att man är nöjd och kan njuta så räcker väl det långt.

Bravo
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2004/02/01 :  09:28:50  Show Profile Send goldfish a Private Message
Blind Boys of Alabama, helt grymt bra skiva.
En kompis tvingade på mig den, annars hade jag aldrig hittat den.



http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=60253&LogSectionId=-2



http://www.blindboys.com/

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------

Edited by - goldfish on 2004/02/01 09:31:35
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/02/01 :  09:34:24  Show Profile Send matså a Private Message
Aton:Vet inte riktigt. Jag tyckte att det lät lika bra i alla fall jämnfört mellan den dvd audio jag hörde och DSOTM, men å andra sidan är ju den extremt bra inspelad. Och jag kan tillföra vad fasligt vad bra en vanlig cd kan låta och dvdkonserter, jag tänker då på Lampan (en av min dotters favoritdvder). Lampan är alias Peter Gabriel. Ni vet den där lilla gubben som lyser lite på Growing Up live dvdn. Min Emelie tycker den ser ut som en lampa.

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2004/02/01 09:39:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000