HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En ny rörförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/01/31 :  00:15:55  Show Profile Send Roq a Private Message
Jag tycker att jag börjar få ihop ett välljudande system. Har under det senaste året gått från HK DVD25 som signalkälla till Arcam FMJ CD23T. Högtalarna har varit ett par Audiovector M3 Super. Jag sålde dessa under senhösten och i början av december knackade ett par Amphion Xenon på dörren - bättre än tomten!
Som förstärkare har jag Vincent SV-233 och den har fungerat bra till Audiovectorerna då den har bra kraftresurser och inte har några tendenser till att spela vasst vilket Audiovector mår bra av.
Nu, med de nya Xenon skulle jag vilja ha något som lyfter detaljrikedomen ytterligare. Bra är det om det finns viss kraft att hämta då Xenon har ganska låg känslighet. Dock ska de enl. uppgift inte gå ned under 6,4 ohm.
Jag är intresserad av att pröva en rörstärkare men vet inte vad jag ska leta efter. Finns det nåt intressant nytt/beg. i 10-15kkr-klassen eller ska jag lugna mig och spara....
Såna här trådar brukar ju bli "tipspromenader" men det är helt OK - det är precis vad jag vill!
Lyssnar på olika musik, ibland basrik sådan men sällan på höga volymer, snarare "hög mellanvolym" som mest.

Den här såg riktigt läcker ut
http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/x_system/v_10_-_amp.htm
- tror den ligger runt 50kkr vilket inte passar mig idag.

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/31 :  00:26:05  Show Profile Send Aton a Private Message
Ja, den förstärkaren var verkligen snygg under förutsättning att hönsburarna är borttagbara. De skymmer ju rören på ett heltrist sätt.
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/01/31 :  10:53:31  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Såg att den kostade 60000:- i Norge.
Grymt läcker är den i alla fall
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  10:59:29  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tror att hälften av pengarna ligger i designen och inte ljudet ?
Men jag kan ju ha fel!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:04:57  Show Profile Send Flint a Private Message
Lull-lull och krafs och överdrivna WBT-kontakter ser bara amatörmässigt ut. Jag tycker att en förstärkare ska vara ful. Flagnad institutionsgrå hammarlack ska det va'. Annars misstänker jag att tillverkaren har kompenserat ljudet med yta och bara försvarar prislappen.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:18:39  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Flint : Som så många andra så måste jag säga det också......
Där slog du nog huvut på spiken.

Men visst snygg är den ju !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/31 :  12:35:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Den har fått mycket bra kritik i de tyska tidningarna har jag för mig. T+A är ju ganska stora där till skillnad från här.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/01/31 :  19:27:56  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Den har fått bra kritik i de engelska tidningarna också...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/01/31 :  21:49:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Om vi skall vara ärliga !
Vilket kostar mest ? Dennes utförande eller en plåtlåda med hammarlack ?
Jag vill betala för det som sitter innanför skalet inte det utanpå.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/31 :  22:18:20  Show Profile Send pak a Private Message
jag har hört en vanlig integterad från t+a,och den imponerade då på mig.kostade väl en så där 30.000 norska tror jag.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/02/01 :  01:38:28  Show Profile Send edison a Private Message
Hmmm...måste säga att den ser lika ful ut på dessa bilder som på bilden i Stereophile nyss...usch.
OM man nu vill ha en röris för designens skull (också) finns tusen snyggare så sant som det är sagt...men "smaken..." etc
Men - den kan säkert låta både bra och bättre än min stackars E.60...det lär jag nog få leva med; kollade med plånboken och den är överens med ögonen.Tyvärr(?) lär öronen inte få bestämma i just detta fallet ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/02/01 :  02:54:25  Show Profile Send nin a Private Message
Måste säga att jag hellre köper något som ser BRA ut än något som ser illa ut.
Sedan håller jag inte med Flint utan säger tvärtom att om tillverkaren är nogrann med det yttre så är det stor chans att han är nogrann med det inre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000