HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Stor Mosen" från Mumma Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/02/09 :  12:29:08  Show Profile Send John a Private Message
Var själv och lyssnade på dom flera gånger på mässan (eftersom jag var extra nyfiken) men jag blev väldans besviken! Vet inte om de äldre herrarna fått nån avrullning i hörseln eller om det var inspelning/rum, men oj vad diskanten var hissad och det fanns inget stöd eller nån botten att tala om. Men det kan mycket väl ha varit gubbjazzinspelningarna som sagt.
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

mohawk
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/02/09 :  23:24:35  Show Profile Send mohawk a Private Message

Utan att påstå att jag hörde precis allt på mässan så vill jag ändå säga att kombinationen clearaudio/sivernight-blocken/ mummas glottern var bland mässans bästa. Lite tunt i basen kanske, (vilket väl till en del berodde på vald musik + lokal) men mellanregister/diskant hade den där transparenta luftigheten runt instrumenten som bara riktigt bra prylar har.

Mårtendesign Coltrane lät snäppet bättre men till vilket pris?
Hos Naim och Klubben kunde man också vila öronen.
Go to Top of Page

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2004/02/10 :  09:42:26  Show Profile Send yak52 a Private Message
Mapem, låter intressant med en stativvariant, det ska jag fråga Tommy om nästa gång.

Det verkar vara lite olika intryck om de nya lådorna så här långt. Jag ska besöka Erik i Nacka och lyssna i en mer normal miljö så blir det nog ett helt annat resultat.

Själv har jag vant mig vid de nätta Mosen lådorna, som jag också tycker ser bra ut. Ett par nya snygga stativare som låter ännu bättre kanske kan vara lättare att sälja än de nya "jättelådorna", men så klart utan möjligheten att låta som en fullregisterlåda.

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/02/10 :  09:50:36  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Stativaren blir även den en D'Appolito-konstruktion, fast med två 5" bas-/mellanregister.

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/03/13 :  13:17:08  Show Profile Send manlix a Private Message
Någon som har en uppfattning om hur dessa högtalare låter med tyngre musik? Hårdrock och liknande. Har de den där attacken och närvaro/live-känslan?
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/13 :  18:31:41  Show Profile Send Texianen a Private Message
Det tror jag säkert, de var väldigt kompetenta skapelser, så tyngre musik passar nog som handsken!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/03/13 :  18:59:06  Show Profile Send edison a Private Message
Finns det nån hemsida från Mumma Audio/med deras högtalare beskrivna?

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/03/13 :  19:57:07  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
edison, nej. "Under construction".

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000